Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

MovieCops

SOPHIA LOREN: AZ ÖRÖK DÍVA (18+)

2021. február 22. - Field64

Minden idők legnépszerűbb olasz színésznője, Sophia Loren 1934. szeptember 20-án született Rómában. Eredeti neve: Sofia Costanza Brigida Villani Scicolone. Édesanyja Romilda Villani, apja Riccardo Scicolone. A férfi elhagyta állapotos nejét, és csak Sophia születése után tért vissza egy kis időre a családjához. Állítólag pénzt kért azért, hogy nevére vegye a gyereket. Sophia és húga gyermekkora szegénységben telt, életük a világháború után kezdett jobbra fordulni. A sovány, beteges Sophiából gyönyörű kamaszlány lett, és Villani asszony elhatározta, hogy elindítja őt a siker felé vezető úton. Benevezte egy szépségversenyre, ahol a tizenöt éves lány második helyezést ért el. A család felköltözött Rómába abban a reményben, hogy a fővárosban Sophia nagyobb lehetőségekhez juthat. Állandó statiszta lett a Cinecittàban, sőt egy magazintól fotómodell-szerződést is kapott. Nevét ekkor változtatta Sofia Lazarróra. Tizennyolc éves korában találkozott a nálánál huszonkét évvel idősebb, nős producerrel, Carlo Pontival. A férfi beleszeretett Sophiába, és elhatározta, hogy sztárt farag belőle. Nem volt könnyű dolga, mert barátai szerint a lány nem volt sem elég fotogén, sem elég tehetséges erre a pályára, alakja és mozgáskultúrája sem felelt meg a szakmai elvárásoknak. Pontit nem tántorították el a negatív vélemények, és kitartóan fáradozott szerelme befuttatásán. Első lépésként könnyen megjegyezhető, jól csengő művésznevet javasolt: a Sophia előkelőbben hangzott, mint a Sofia, a Loren pedig Martha Toren svéd színésznő családnevének átalakításából származott.

loren01.jpg

Az új sztárjelölt, aki 1951-ben még a csupasz kebleit is megmutatta az Era lui… sì! sì! című film francia változatában (erre soha többé nem volt hajlandó), két évvel később már az Aida (1953) című operafilm főszerepét alakította. A következő évben Vittorio De Sica rendezésében játszott a Nápoly aranya (1954) című filmben. De Sica felismerte, hogy ösztönös tehetséggel van dolga, és részben az ő érdeme, hogy az évek múlásával Loren elismert drámai színésznővé érett, aki az Egy asszony meg a lánya (1960) című film főszerepéért az Oscart is megkapta. A sajtó ekkor már tele volt Sophia és Gina Lollobrigida kebelháborújával, amelyet egyébként Loren egyik megjegyzése robbantott ki. Ponti ezalatt azon munkálkodott, hogy szerelmét Hollywoodban is befuttassa. Sophia közönségvonzó amerikai filmekben játszott a korszak olyan férfi kedvenceivel, mint például Cary Grant, Charlton Heston, Stephen Boyd, Paul Newman, Marlon Brando és Gregory Peck, míg Európában Marcello Mastroianni lett a leggyakoribb partnere. A pletykákkal ellentétben vele nem, de Cary Granttal a magánéletben is összejött. A féltékeny Ponti állítólag csak ekkor döntött úgy, hogy elválik a nejétől, és feleségül veszi a védencét. A válásra és az új esküvőre Mexikóban került sor. Olaszországban a mexikói válást érvénytelennek tekintették, és Ponti az olasz törvények szerint bigámistának minősült. A hetvenes években Sophia a La Mancha lovagja (1972) című musicalben is játszott, de ebben a szerepkörben nem aratott egyértelmű sikert. A Cassandra-átjáró (1976) című koprodukciós katasztrófafilm anyagi ügyletei miatt Ponti és Loren ellen eljárás indult. A dívát műkincscsempészéssel is megvádolták. Az Egy különleges nap (1977) című Ettore Scola-filmben újfent bebizonyította, hogy drámai tehetsége mit sem kopott. Az évek Loren felett sem múltak el nyomtalanul: a nyolcvanas évektől kezdve már ritkábban állt a felvevőgép elé, és igyekezett igényesen válogatni a felkérések közül. Egyik kései sikere a Még zöldebb a szomszéd nője (1995) című vígjáték Walter Matthauval és Jack Lemmonnal. Sophia Lorennek két fia született Pontitól, miután korábban kétszer is elvetélt. Nagyobbik gyermeke, a karmester Carlo Mészáros Andrea hegedűművésznőt vette feleségül. A kisebbik, Eduardo filmrendező lett: ő forgatta édesanyja legutóbbi filmjét, az Előttem az élet remake-jét. Sophia Loren neve az üzleti világban sem ismeretlen, főleg szakácskönyvei és elegáns szemüvegei révén. A UNICEF jószolgálati nagyköveteként karitatív tevékenységet is folytat. Fotóválogatásunk a gazdag művészi pálya néhány emlékezetes pillanatát villantja fel.

loren02.jpg

Era lui… sì! sì! (1951). „Azt akarták, hogy a francia változatban csupasz legyen a felsőtestem. Én nem akartam, de éhes voltam... A jelenet után odajöttek, és azt mondták, néhány állóképet is akarnak rólam.”

loren03.jpg

Aida (1953). Sophia énekhangja a világhírű Renata Tebaldi volt, az Amonasrót alakító Afro Poli helyett Gino Bechi énekelt

loren04.jpg

Nápoly aranya (1954): Sophia és Giacomo Furia. „Pályám fordulópontja a Nápoly aranya” – mondta a pizzaárus asszonyt alakító Loren, miközben a (magyar) kritikusok a neorealistának elkönyvelt De Sica művészi hanyatlását látták a filmben

loren05.jpg

Kenyér, szerelem és... (1955). A széria első két részének főszereplője, Gina Lollobrigida állítólag túl magas gázsit kért a harmadik részért, ezért cserélték le Lorenre. A férfi főszerepet Vittorio De Sica alakította, de a filmet nem ő, hanem Dino Risi rendezte 

loren06.jpg

Sophia és Gina kebelháborúját egy újságcikk indította el, amelyben Loren azt mondta, azért, mert az ő keble nagyobb, Lollónak még nem kéne haragudnia rá. Sophia utólag cáfolta, hogy ilyesmit mondott volna. Idővel a kebelháború véget ért, de a két díva ezután gondosan kerülni próbálta, hogy közös fotó készülhessen róluk. (Kettőjük között Yvonne De Carlo színésznő látható.)

loren07.jpg

Fiú a delfinen (1957). A vizes ruhán átsejlő keblek látványa komoly fejtörést okozott a cenzoroknak

loren08.jpg

Büszkeség és szenvedély (1957). Sophia és Cary Grant között fellángolt a szerelem, aminek Ponti azzal vetett véget, hogy rászánta magát a válásra első feleségétől és arra, hogy elvegye Lorent

loren09.jpg

Még egy kebelbalhé: Sophia és Jayne Mansfield egy gálaesten 1957 áprilisában. Az újságok mind a mai napig azzal a megjegyzéssel szokták publikálni ezt a fotót, hogy az olasz díva irigy pillantást vet amerikai kolléganője dekoltázsára

loren10.jpg

Loren évtizedek múlva elmondta, hogy az arcán valójában a félelem tükröződik. „A mellbimbóit bámulom, mert félek, hogy belepottyannak a tányéromba. Az arcomon látszik a félelem. Nagyon meg vagyok ijedve, hogy minden, ami a ruhájában duzzad, egyszer csak kibuggyan — BUMM! — és elárasztja az asztalt.” A fenti kép Mansfield kifelé kívánkozó kebleiről alátámasztja Loren szavait

loren11.jpg

Az Egy asszony meg a lánya (1960) Oscar-díjat hozott Lorennek. Eredetileg a lányt játszotta volna, és Anna Magnani lett volna az anyja, Magnani azonban visszautasította a szerepet. Egyesek szerint azért, mert nem tartotta jó színésznőnek Lorent, mások szerint azért, mert alacsonyabb volt nála, és szerinte furcsán mutattak volna együtt a vásznon: alacsony anya egy égimeszelő lánnyal

loren12.jpg

El Cid (1961). A címszereplő Charlton Heston nem volt elégedett a partnernőjével, s emiatt a forgatás feszült hangulatban zajlott. Utólag Heston megbánta, hogy türelmetlen és igazságtalan volt Sophiával, és barátságot kötöttek

loren13.jpg

A híres sztriptízjelenet a Tegnap, ma, holnap (1961) című Vittorio De Sica-filmben Marcello Mastroianni előtt. A két színész később kiparodizálta a jelenetet a Divatdiktátorok című amerikai filmben. Sophia akkor így nyilatkozott az erotika jelentéstartalmának megváltozásáról: „Levenni egy harisnyát? Piha! Ki se merem mondani, miket vesznek le manapság a színésznők magukról.”

loren14.jpg

A Házasság olasz módra (1964) című De Sica-filmért Sophiát ismét Oscarra jelölték, de veszített Julie Andrews (Mary Poppins, 1964) ellenében. Partnere ismét Mastroianni volt

loren15.jpg

A római birodalom bukása (1964). Anthony Mann szuperprodukciójában Sophia partnere Stephen Boyd volt

loren16.jpg

Sophia és David Niven a Lady L (1965) című filmben. Romain Gary regényéből a forgatókönyvet a rendező, Peter Ustinov írta, aki kiváló színész is volt, de ebben a filmjében csak egy cameót vállalt. A Lady L nem aratott sikert: a nézőknek állítólag nem tetszett, hogy Lorent és szívdöglesztő partnerét, Paul Newmant öregen is láthatták

loren17.jpg

Charlie Chaplin mint rendező A hongkongi grófnő (1967) forgatásán. A férfi főszereplő, Marlon Brando magára haragította Lorent, amikor egy csókjelenet felvétele közben állítólag azt mondta neki, hogy fekete szőrök vannak a díva orrában

loren18.jpg

A szovjet–olasz koprodukcióban forgatott De Sica-film, a Napraforgó (1970) Zilahy Lajos Két fogoly című regényének ötletét vette kölcsön, de a magyar író nevét sehol nem tüntették fel. Loren filmbeli gyermekét saját fia, Carlo Ponti Jr. „alakította”. A férfi főszerepet újfent Marcello Mastroianni kapta

loren19.jpg

Dulcinea szerepében a La Mancha lovagja (1972) című filmben

loren20.jpg

A fasizmus idején játszódó Egy különleges nap (1977) című Ettore Scola-filmben Sophia egy római háziasszonyt alakít, aki találkozik egy deportálásra ítélt homoszexuális rádióbemondóval. Bár kiválóan játszott, ezúttal nem őt, hanem Mastroiannit jelölték Oscarra

loren21.jpg

Sophia Loren és James Coburn a Tűzharc (1979) című Michael Winner-filmben 

loren22.jpg

Az örök díva a Divatdiktátorok (1994) című Robert Altman-film egyik reklámfotóján

loren23.jpg

Egy kései, de megérdemelt siker, a Még zöldebb a szomszéd nője (1995) egyik plakátja

loren24.jpg

Loren eddigi utolsó filmje, az Előttem az élet Émile Ajar (Romain Gary írói álneve) regényének remake-je. Az 1977-es eredeti film főszerepében Simone Signoret remekelt

loren25.jpg

Családi körben: Sophia Loren és Carlo Ponti két fiukkal, ifjabb Carlóval és Eduardóval

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

Heinrich George: A kommunista náci

Karin Petersen: A meggyalázott szépség

Danielle Perez és Guilherme de Pádua: Csókoltat a halál

Zoja Fjodorova: Tilos a szerelem

Faye Dunaway: A munkamániás világsztár

Pia Zadora: A többszörös Arany Málna-díjas popsztár

Ena Begović: A halál négy keréken érkezik

Silvana Mangano: A neorealizmustól a dekadens drámákig

Tordai Teri nyugati (erotikus) filmkarrierje

Luc Merenda: A modellből lett akciósztár

Marc Porel: Élj gyorsan, szeress szenvedélyesen, halj meg fiatalon!

Barbara Brylska: A lengyel Brigitte Bardot 

Gojko Mitić és a keletnémet indiánfilmek

Oleg Vidov: Az orosz Robert Redford

Gina Lollobrigida: A világ legszebb asszonya

Jennifer O’Neill: Amerikai szépség

Joe Dallesandro: A biszexuális melegikon

Ornella Muti: A vágy titokzatos tárgya

Ramon Novarro: A némafilmektől a halálsikolyig

Ewa Aulin: A svéd, akinek nyoma veszett

Terence Stamp: A brit filmművészet állócsillaga

Julie Newmar: A tökéletes Macskanő

Helmut Berger: Az egocentrikus életművész

Iain Quarrier: A dandy vámpír bukása

Bartók Éva: Az elfeledett magyar világsztár

A bejegyzés trackback címe:

https://moviecops.blog.hu/api/trackback/id/tr4616434430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tolve 2021.02.22. 17:50:30

Most a szokásosnál tömörebb, de semmi igazán lényeges nem maradt ki, gratula! A nem említett filmek közül a főzőtudományát is felvillantó Szombat, vasárnap és hétfő (1990) az egyik kedvencem tőle.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2021.02.22. 17:57:14

@Tolve:

Köszi.

Eredetileg ugyanolyan terjedelmű életrajzot kapott volna, mint pár éve a riválisa, Lollobrigida, de változott a koncepció.

Van még egy-két elkészült és egy-két beígért hosszabb posztom, az elkövetkezendő hetekben még lenyomom ezeket, utána inkább az ilyen Loren-féle „kevesebb szöveg sok képpel” típusú írásaim lesznek.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2021.02.24. 19:22:11

@szekőcei:

A hosszabbak közül hamarosan jön a Halál a Níluson, a Törzsvendég, a Szindbád, A rózsa neve és A bőr. A rövidebbeket még nem tudom, azok hirtelen ötletek alapján születnek. Kicsit lelkifurdalásom van Sophiát illetően is, hogy ennyivel akarom elintézni őt, szóval lehet, hogy később kap egy alaposabb biográfiát.

szekőcei 2021.02.25. 21:18:55

@Field64: insert Calvin Candie meme here

:D

aCCaTt0nE 2021.03.07. 15:56:12

Meh...a La Mancha lovagjában ellopja a show-t, ami a színészi jelenlétet illeti. A többiek játéka számomra vagy túl teátrálisnak, vagy rutinszerűnek hatott, de ezt inkább a rendezés számlájára írom. Loren énekhangja valóban nem túl jó, de akkor is hiteles. A szokásos Marni Nixon-hangdublőrködés csak rontott volna rajta.

Teakbois 2021.03.07. 17:08:36

Loren egyike minden idők legjobb színésznőinek, ráadásul pont azért, mert sosem színészkedik. Talán De Sica mondta róla, hogy Loren nagyságának titka abban áll, hogy amikor nevet vagy sír, az mindig őszinte, semmi modorosság vagy mímeltség nincs benne. Nem eljátssza, hogy vidám vagy szomorú, hanem ő maga is az, amíg veszi a kamera.
süti beállítások módosítása