Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

REFLEKTORFÉNYBEN – DANIELLA PEREZ ÉS GUILHERME DE PÁDUA: CSÓKOLTAT A HALÁL

2023. október 09. 09:00 - Field64

Az ünnepelt fiatal színésznő brutális meggyilkolása

Daniella Perez 1970. augusztus 11-én született a brazíliai Rio de Janeiróban. Édesanyja, Glória Perez mindmáig a brazil szappanoperák egyik legkeresettebb forgatókönyvírójának számít, édesapja, Luiz Carlos Saupiquet Perez mérnökként dolgozott. A bájos Daniella és két öccse – Rodrigo (*1972) és Rafael (1977–2002) – gyermekkora gondtalanul és boldogan telt, nem ismerték a nyomort és a nélkülözést, amely Brazíliában oly sok ember osztályrésze. (Azokban az években a brazil lakosság egyharmada napi egy dollárnak megfelelő összegből élt.) Daniella érdeklődése a művészetek iránt korán megmutatkozott. Ötéves korában kezdett balettórákra járni, és szorgalmának köszönhetően tizennyolc éves korára profi táncosnővé képezte magát, aki komoly szerződésajánlatokat kapott. Anyja révén belülről ismerte a televíziózás világát is, és elhatározta, hogy a színészmesterséget is elsajátítja. Tizenkilenc éves korában kisebb szerepet kapott a Kananga do Japão című tévésorozatban. Egy tangót kellett táncolnia a férfi főszereplővel, a daliás Raul Gazollával. Noha tizenöt év korkülönbség volt közöttük, forgatás közben mégis szenvedélyesen egymásba szerettek, és rövidesen összeházasodtak. Ezt követően Daniella a Barriga de Aluguel című sorozatban játszott, amelynek egyik forgatókönyvírója az édesanyja volt. Alakítása óriási sikert aratott a brazilok körében, és a fiatal lány egy csapásra sztárrá vált. Előnyös szerződésajánlatokkal árasztották el, melyek közül csak azokat fogadta el, melyek a szakmai fejlődés lehetőségével kecsegtették. Tervezte, hogy népszerűségét kamatoztatni fogja a könnyűzene világában is, de legalább annyira fontos volt neki az is, hogy gyermeket szüljön imádott férjének, Raulnak. Pályája csúcspontját az 1992-es esztendő jelentette. Őt választották ugyanis Yasmin Bianchi szerepére a De Corpo e Alma (Test és lélek) című új teleregényhez, amelynek Glória Perez írta a forgatókönyvét. Daniella azonban nem az anyja miatt írta alá a szerződést, hanem azért, mert Yasmin nehéz és hálás szerepnek ígérkezett, amely jelentős előrelépést jelenthetett a karrierjében. A sorozatban a figurát természetesen körülrajongták a srácok: Yasmin Birát választotta közülük, akit Guilherme de Pádua alakított. A széria hamar belopta magát a közönség szívébe, és brazilok milliói várták az újabb folytatásokat. Daniella fürdött a sikerben, egyszerre élvezhette a népszerűséget és a családi boldogságot. Az idill egyik pillanatról a másikra horrorba váltott át, amikor a huszonkét éves színésznőt 1992. december 28-án éjjel holtan találták Rio de Janeiro nyugati övezetében, Barra da Tijucában, egy bozótos területen. Életét tizennyolc szúrással oltották ki, melyek a nyakat, a tüdőt és a szívet érték.

FIGYELEM! Az alábbi blogposzt egy brutális emberölésről szól. Csak erős idegzetű 18 éven felüli olvasóink kattintsanak a „TOVÁBB” linkre. 

perez01.jpg

A közkedvelt színésznő kegyetlen halála valósággal sokkolta Brazíliát. Rokonok, barátok és rajongók fejezték ki részvétüket a gyászoló édesanyának és az özvegyen maradt férjnek. A részvétnyilvánítók között volt Daniella partnere, Guilherme de Pádua és tizenkilenc éves, állapotos felesége, Paula de Almeida Thomaz. Mondani sem kell, hogy a rendőrség nagy erőkkel kezdte meg a nyomozást. Bizonyos nyomok rituális gyilkosságra utaltak. A nyomozók szerencséjére jelentkezett egy helyi lakos, aki megjegyezte a rendszámát annak a két autónak, melyeket a végzetes estén a tetthely közelében látott. Az egyik kocsi Guilherme de Pádua tulajdonát képezte, a másik Daniella Perezé volt. A szakemberek a férfi autójában vérnyomokat találtak, melyek megegyeztek az áldozat vércsoportjával. A színészt időközben Daniella többi kollégájával együtt kihallgatták. Guilherme zavartan viselkedett, és ellentmondásokba keveredett. Végül megtört, és vallomást tett, melyet később többször is megváltoztatott. Azt állította, féltékenységi dráma motiválta a bűncselekményt. Daniella szerelmes volt belé, ő viszont szakítani akart vele, mert a felesége gyermeket várt. A színésznő ekkor azzal fenyegetőzött, hogy megöli Paulát, majd egy ollóval rátámadt De Páduára. Dulakodás közben valahogy a férfi kezébe került az olló, és Guilherme önuralmát elveszítve halálra szurkálta Daniellát. A tettes vallomása többekben erős kétségeket ébresztett. Számos kolléga elképzelhetetlennek tartotta, hogy Guilherme de Pádua képes lett volna egy ilyen brutális gyilkosság elkövetésére, mások meg azt találták minden valós alapot nélkülöző állításnak, hogy a délceg férjével boldog házasságban élő Daniella félrelépett volna a partnerével.

perez02.jpg

Jelenet a Via Appia című filmből (középen: Guilherme de Pádua)

perez03.jpg

Mauricio Mattar brazil színész megerősítette a De Pádua homoszexuális hajlamairól szóló híreszteléseket. Állítása szerint 1991-ben, amikor a Blue Jeans című színdarabban együtt szerepeltek, De Pádua többször is zaklatni próbálta őt és másokat is

Guilherme de Pádua 1969. november 2-án született Brazília harmadik legnagyobb városában, Belo Horizontéban. Szülei tehetőseknek számítottak, Guilherme és négy testvére nem szenvedett hiányt semmiben. A fiú egyáltalán nem volt könnyű eset, nehezen tűrte a fegyelmet, és tizenöt évesen elhagyta a szülői házat. Előnyös külsejének köszönhetően modellként kapott munkát. Ennél azonban nagyra törőbb tervei voltak: színészi ambíciókat dédelgetett, sztárrá akart válni. 1988-tól színpadon is bemutathatta képességeit. Bennfentesek tudni vélik, hogy biszexuális hajlamai vannak, ezért nem idegenkedett attól, hogy homoerotikus színezetű fellépéseket vállaljon, például a nálunk inkább filmről ismert Querelle című darabban a férfiszerelemmel kísérletező matróz főszereplőt játszotta. Még nem volt húszéves, amikor már egy férfi sztriptízshow-ban lépett fel. Állítólag egyike volt a show azon szereplőinek, akik privát műsorokat is vállaltak – „művészetkedvelő” pénzes férfiak előtt. Ő maga később azt állította, hogy a múltjának erről a szakaszáról megjelent médiainformációk valótlanok, és azért hitte el ezeket mindenki, mert Daniella Perez megölése miatt közutálatnak örvendett. Az viszont tény, hogy egy szélhámos melegprostituáltat alakított a Via Appia (1989) című német melegfilmben, amelyet Rio de Janeiróban forgattak. A címbeli Via Appia nem az ókori Róma legfontosabb útjára utal: így hívják Rio de Janeiro azon részét, amely a melegprostituáltak „munkaterülete”. De Páduának több meztelen jelenete is volt a filmben, amelyről a Perez-ügy kapcsán a médiában és a világhálón olyan vélemények jelentek meg, hogy a színész tulajdonképpen saját magát játszotta.

perez04.jpg

Szemközt a halállal (Daniella Perez és Guilherme de Pádua a De Corpo e Alma című sorozatban)

perez05.jpg

Daniella Perez és férje, Raul Gazolla imádták egymást

A szerencse 1992-ben mosolygott rá az ambiciózus sztárjelöltre: megkapta a féltékeny taxisofőr, Bira szerepét a De Corpo e Alma című szappanoperában. A fiatalember teljesen azonosult a figurával, sőt a kulisszákon kívül is gyengéd érzelmeket táplált népszerű partnernője, Daniella iránt, noha akkor már nős ember volt. Felesége családja tudott Guilherme múltjáról, emiatt nem is rokonszenvezett vele, ám Paulát még az sem tántorította el a házasságtól, hogy vőlegénye ragaszkodott a házassági szerződéshez, amely által rendelkezési jogot kapott menyasszonya vagyona felett. A magabiztos ifjú kijelentette, hogy tehetségének köszönhetően rövidesen meghódítja Brazíliát, és a lába előtt fog heverni az egész ország. Visszatérve a teleregényre, a De Corpo e Alma forgatókönyve szerint a Daniella által alakított Yasmin eleinte viszonozza Bira érzelmeit, de aztán mégis a jóképű orvost, Caiót választja. Amikor Bira megkéri a lány kezét, és jegygyűrűt akar húzni az ujjára, Yasmin nemet mond. De Pádua állítólag teljesen összeomlott a cselekmény ilyetén alakulása miatt. Mindent megtett annak érdekében, hogy megkedveltesse magát a szkriptet író Glória Perezzel, és rávegye arra, hogy folytatódjék Bira és Yasmin románca, ám az asszony hajthatatlan volt. Bennfentesek szerint tudott arról, hogy a fiatal színész túl komolyan veszi a szerepét, és idejében el akarta távolítani őt a lánya közeléből. Talán ez is motiválhatta az írónőt, de fontos szempont volt az is, hogy a nézők nem szimpatizáltak az indulatos Birával, és nem akarták, hogy Yasmin az övé legyen. A stábtagok szerint miután felvették a fiatalok szakítási jelenetét, Guilherme a kulisszák mögött kétségbeesett zokogásban tört ki. Mindenképpen meg akarta várni Daniellát – akire tovább volt szükség az aznapi forgatáson –, hogy beszéljen vele. Úgy döntött, hogy követi a kocsijával, és ha Daniella megáll valahol, beszélgetést kezdeményez vele. A tervet nem volt nehéz végrehajtania. Daniella Perez ugyanis akár késő éjszaka is egyedül vezetett, noha férje gyakran figyelmeztette, hogy Rio de Janeiro túl veszélyes város egy fiatal, csinos és jómódú nő számára, pláne késő este. A sztár azonban nem tartott veszélytől, hiszen a közönség rajongott érte, ezért eszébe se jutott, hogy bárki is ártani akarna neki.

perez06.jpg

Bűnügyi helyszín 1992. december 28-án: a halott tévésztár

De Pádua beismerő vallomásának másnapján felesége, az állapotos Paula de Almeida Thomaz is vallomást tett. Beismerte, hogy a végzetes estén ő is férje kocsijában ült, és közreműködött a gyilkosságban. Ügyvédje később azt állította, hogy védence szavai nem felelnek meg a valóságnak, a vallomást a rendőrök kényszerítették ki Thomazból. Az idő múlásával Paula és Guilherme is többször változtatott a vallomásán, bizonyos részletekben ellentmondtak egymásnak, ezért a konkrétumokat jószerivel csak az orvos szakértői vizsgálatokból tudjuk. Így például azt, hogy Daniella testén nem voltak zúzódások, semmi olyan külsérelmi nyom, amely védekezésre utalt volna. Valószínű tehát, hogy magatehetetlen vagy eszméletlen volt akkor, amikor a halálos szúrások érték. A legvalószínűbb változat szerint Guilherme bosszút akart állni Daniellán azért, mert távoznia kellett a tévésorozatból. Elhitette Paulával, hogy a színésznő a szerelmével zaklatja őt, és felesége segítségére van szüksége ahhoz, hogy végleg megszabaduljon Daniellától, aki boldogságukat, sőt testi épségüket veszélyezteti. A tragédiába torkolló estén a feleség elrejtőzött férje autójában. Daniella mit sem sejtve indult el utolsó útjára. Amikor megállt egy benzinkútnál tankolni, Guilherme is kiszállt, hogy utánamenjen. Egy ütést mért partnernője arcára. A színésznő elvesztette az eszméletét. De Pádua a kocsijába vonszolta az alélt Daniellát, Paula pedig átült Perez autójába. A két kocsi egy elhagyatott telken kötött ki. Állítólag Paula ötlete volt, hogy úgy kell végezni a színésznővel, mintha a gyilkos egy őrült rajongó lenne. Tizennyolc szúrást ejtettek az eszméletlen Daniella testén, melyek a tüdőt, a szívet és a nyakat érték. De Pádua később azt állította, hogy egy ollóval követte el a gyilkosságot, amelyet a kesztyűtartóban hordott, hogy kéznél legyen, ha a kocsijában is dobozos tejet akarna inni. Az orvos szakértők azonban arra a megállapításra jutottak, hogy a gyilkos fegyver – amely nem került elő – inkább egy tőr lehetett. A tettes környezetében többen egyhangúan állították, hogy sosem látták De Páduát tejet inni, így nem túl valószínű, hogy tejivás miatt külön ollót kellett volna tartania a kocsijában. Mindennek azért volt jelentősége, mert olló esetén hirtelen felindulásra is lehetett hivatkozni, a tőr használata viszont inkább az előre megfontoltságra utalt.

perez07.jpg

Guilherme de Pádua a rendőrök gyűrűjében

Daniella Perez meggyilkolásának híre az egész brazil társadalmat felbolygatta. A tragédia mellett szinte jelentéktelenné törpült Fernando Collor de Mello elnök korrupciós botránya, ami lemondással végződött. A gyilkosok perét példátlan társadalmi érdeklődés kísérte. A feldühödött polgárok önbíráskodást helyeztek kilátásba, ezért a tettesek fokozott védelmet kaptak. Glória Perez bízott ugyan az igazságszolgáltatásban, mindazonáltal felhívta a közvélemény figyelmét arra, hogy a brazil jog az emberölést csupán harminc év börtönnel bünteti. Ha azonban valaki első ízben került a vádlottak padjára, akkor ennek a büntetésnek általában csak az egyharmadára ítélik, és jó magaviselet esetén ezt a büntetést is harmadolják. Így tehát fennáll a veszélye annak, hogy a házaspár néhány év börtönnel megússza a kegyetlen gyilkosságot. Glória Perez aggodalmai később beigazolódtak. 1993. január 27-én Guilherme de Páduát 19 év börtönre ítélték Daniella Perez meggyilkolása miatt. Az ítélet felolvasását a közönség tapsa kísérte. A férfi könnyek között bizonygatta felesége ártatlanságát, és kérte a bíróságot, hogy a születendő gyermek érdekében tanúsítson könyörületet Paula iránt. Az asszony bízott a felmentő ítéletben. Azt állította, hogy a bűncselekmény estéjén bébiruhákat keresgélt egy bevásárlóközpontban, ahol emberek tucatjai láthatták. Azonban senki nem jelentkezett, hogy látta volna őt. A bűncselekmény koronatanúja – aki a rendszámokat is feljegyezte – viszont egyértelműen felismerte Paulát, hogy őt látta a bűntett helyszínén azon az estén. 1993. május 16-án Paula Thomazt 18 év 6 hónap börtönbüntetéssel sújtotta a bíróság a gyilkosságban való részvétele miatt.

perez08.jpg

Paula Thomaz a bíróságon

A börtön mindkét tettest megváltoztatta. Guilherme de Pádua évekkel később felidézte, milyen borzalmas érzés volt, amikor belépett a börtön kapuján, meztelenre vetkőztették, miközben a rabok halállal fenyegették Daniella megölése miatt. Arra gondolt, hogy öngyilkosságot követ el, és állítása szerint erre lett is volna lehetősége. Az tartotta vissza, hogy már addig is épp elég fájdalmat okozott a családjának. Ugyanakkor elismerte, hogy végső soron nem érte fizikai atrocitás a börtönben, szexuális támadás sem, hiszen a brazil börtönökben ez a veszély csak a nemi erőszak miatt elítélteket fenyegeti. A borzalmas higiéniai körülményeket azonban neki is el kellett szenvednie: így például cellatársaitól elkapta a rühességet és az ótvart, sokáig fogfájás gyötörte, de esélye sem volt arra, hogy fogorvoshoz kerüljön. Néhány hónappal később egyébként megváltoztatta a vallomását, és azt állította, hogy Paula volt az egyedüli tettes, akit korábban csupán közös gyermekük miatt védelmezett. Új verziója szerint Daniella önként követte őt a bűncselekmény helyszínére, és nem tudott arról, hogy Paula is a férfi kocsijában van. A tengerparthoz közeli helyszínen heves vitába bonyolódtak, és a két nő dulakodni kezdett. Guilherme megpróbálta szétválasztani őket, és ellökte Daniellát. A színésznő elesett, beütötte a fejét, és elvesztette az eszméletét. (Máskor Guilherme azt mondta, hátulról átfogta Daniella nyakát, hogy elválassza Paulától, és a színésznő a szorítás miatt ájult el.) A férfi ekkor megpróbálta álcázni az autót, leragasztani a rendszámot, és amikor visszatért a két nőhöz, már csak azt látta, hogy Paula még néhányszor beleszúr a földön fekvő, ájult Daniellába. Kivette a kezéből az ollót (De Pádua kitartóan állította, hogy olló volt a gyilkos fegyver), és a közeli tengerbe dobta.

perez09.jpg

Guilherme de Pádua újra szabadlábon

A börtön Paula Thomaz számára sem volt egy nyaralás. Fogolytársnői leplezetlen gyűlölettel fogadták, és halálos ítéletet mondtak ki rá. Élete védelmében a vezetőség magánzárkában helyezte el. Az asszony a rácsok mögött szülte meg gyermekét, Felipét, 1993 májusában, néhány nappal elítélése után. Kitartott ártatlansága mellett, hogy sem felbujtóként, sem társ- vagy egyedüli tettesként nincs köze Daniella Perez halálához. A házaspár még a börtönben elvált egymástól. Egyikőjüknek sem kellett letöltenie teljes büntetését: bekövetkezett az, amire Glória Perez még a per idején felhívta a figyelmet. Mivel mindkét gyilkos először állt bíróság előtt, ezért büntetésüket harmadolták. Kiszabadulásuk után mindketten újraházasodtak. Paula Thomaz 2001-ben ment feleségül Sérgio Ricardo Rodrigues Peixoto ügyvédhez. Megpróbált vele új életet kezdeni, de az emberek nem felejtettek. Egyetemi tanulmányait a jogi karon egy év után abba kellett hagynia, mert társai kiközösítették. Nem szívesen jár nyilvános helyekre, mert előfordult már, hogy egy étteremben felismerték a pincérek, és megtagadták, hogy kiszolgálják. Amikor De Páduától született fiának egyszer szülinapi zsúrt rendezett, senki nem ment el a meghívottak közül, mert az anyák távol akarták tartani tőle a gyermekeiket. Guilherme de Pádua a média szerint nem tartja a kapcsolatot a fiával. 2006-ban feleségül vette Paula Maia állatvédőt, aki a börtönben többször is meglátogatta. A férfi a rácsok mögött a vallásban talált megnyugvást. Kiszabadulása után visszatért szülővárosába, és az egyház szolgálatába lépett. Emiatt többen éles kritikával illették az egyházat, mondván, hogy karitatív tevékenységének is valahol határt kéne szabni. De Pádua maga akart visszamenni oda, ahol ismerték, szemébe nézni az embereknek, és újra beilleszkedni a közösségbe. Próbálkozásai nem hozták meg maradéktalanul a kívánt eredményt: voltak, akik megvetésük jeleként leköpték. 2012-ben menedzserként kapott munkát az Itaipu Vidros cégnél.

perez10.jpg

Színész, gyilkos és lelkész (Guilherme de Pádua)

Guilherme 2003-ban könyvet írt a bűncselekményről. A kötet miatt Glória Perez beperelte lánya gyilkosát. Kijelentette, hogy elmúlt már az az időszak, amikor a büntetőjog lehetővé tette, hogy a vádlott saját védelmében megrágalmazza az áldozatát. A bíróság Glória Perez javára döntött, betiltotta a könyvet, és Daniella Perez jó hírének megsértése miatt kártérítésre kötelezte Guilherme de Páduát. Hasonló okokból korábban Paula Thomazt is kártérítésre kötelezték, az asszony azonban elérte, hogy vagyontalannak nyilvánítsák, és ne kelljen megfizetnie a kártérítés összegét. De Pádua 2014-ben elvált a második feleségétől is. 2017. március 14-én feleségül vette Juliana Lacerda divattervezőt. Daniella Perez özvegyen maradt férje, Raul Gazolla a gyilkosság idején azt nyilatkozta a médiának, hogy néhai felesége iránti szerelme sosem fog elmúlni. Kapcsolatban maradt volt anyósával, és mindig megjelent a Daniella emlékére rendezett szertartásokon. Daniella halála után ő is kétszer nősült. Második feleségétől egy fia született, jelenlegi felesége pedig két gyereket hozott a házasságba.

perez11.jpg

Daniella Perez az édesanyjával, Glóriával

Glória Perez egy héttel a lánya meggyilkolása után újra munkába állt, folytatta a De Corpo e Alma történetét. A fő témák közé azonban beleszőtte a brazil igazságszolgáltatás bírálatát is. Két forgatókönyvíró kollégájával együtt megoldást talált Yasmin és Bira karakterének váratlan eltűnésére is. Az indulatos Bira a lány visszautasítása után egyszerűen eltűnik a városból. Yasmin távozása költőibb hangvételű volt. A figurát utoljára hátulról mutatták, amint egy csónakban ülve közeledik ahhoz a hajóhoz, amely elviszi majd az országból, hogy megvalósítsa nagyra törő álmait. Váratlanul vihar tör ki, és Yasmin sorsa nyitva marad: vajon a tengeren lelte halálát, vagy elérte a hajót, és boldogan éli új életét egy másik országban? Az epizód bemutatása után a sorozatbéli partnerek jelentek meg a képernyőn, hogy megemlékezzenek szerencsétlen kolléganőjükről. A De Corpo e Alma után Glória Perez három évig nem vállalt újabb munkát. Az asszonyt tíz évvel lánya meggyilkolása után újabb tragédia érte: Down-szindrómás fia, Rafael Ferrante Perez 25 éves korában elhunyt. Glória Perez egyetlen életben maradt gyermekével együtt azon fáradozik, hogy megőrizze Daniella emlékét és jó hírét.

perez12.jpg

Guilherme de Pádua és harmadik felesége, Juliana Lacerda

Az egyik gyilkos, Guilherme de Pádua 2022. november 6-án szívrohamban meghalt. Váratlan halála előtt néhány héttel videóüzenetben kért bocsánatot Daniella édesanyjától és Raul Gazollától. Sokak szerint nem az őszinte megbánás vezette, hanem attól félt, hogy a gyilkosságot felidéző ötrészes dokumentumsorozat következtében ismét közmegvetés tárgya lesz. Véleménye szerint a dokumentumszéria elfogult volt az ő rovására, és kilátásba helyezte, hogy lépéseket tesz annak érdekében, hogy ezeket a torzításokat kiigazíttassa. Özvegye, Juliana Lacerda kijelentette, hogy könyvet fog írni néhai férjéről, amelyben csak jó dolgok lesznek, mert „nem lehet rosszat mondani róla”. Ugyanakkor kigúnyolta Daniella Perez özvegyét, Raul Gazollát, aki így nyilatkozott De Páduáról: „Ez a fickó tizennyolcszor döfte a kést védekezésre képtelen feleségembe, és hogy mentse az irháját, azt állította róla, hogy megcsalt engem vele. És még tőlem várja a megbocsátást? Képtelen vagyok rá.” Lacerda szerint Gazolla csak azért nyilatkozott mindig negatívan De Páduáról, hogy előmozdítsa a saját karrierjét. De Pádua és Paula Thomaz időközben felnőtt fia, Felipe médiahírek szerint Rióban él, nem messze az édesanyjától. Egy társkereső irodát működtetett, amely 2019-ben bezárt. Hírhedt szülei miatt kerüli a nyilvánosságot.    

perez13.jpg

A rajongók mindig mosolygó, közvetlen fiatal lányként emlékeznek Daniellára

TUDTAD?: MEGGYILKOLT SZÍNÉSZEK

Sajnos a filmtörténet és a bűnügyi krónikák között vannak átfedések, nem is kevés. Több ismert és kevésbé ismert filmszínész esett már gyilkosság áldozatául az elmúlt évtizedekben: Ramon Novarro, Sharon Tate vagy Zoja Fjodorova brutális meggyilkolásáról korábban már magam is írtam. A sajnálatosan nagy számú esetek közül idézek fel röviden néhányat.

sal_mineo02.jpg

Sal Mineo

Az olasz származású Sal Mineo (Salvatore Mineo Jr., 1939–1976) az ötvenes években vált ismertté. Hírnevét Nicholas Ray drámája, a Haragban a világgal (1955) alapozta meg, melyben olyan, szintén tragikus sorsú partnerei voltak, mint James Dean és Nathalie Wood. Alakításáért Oscar-díjra is jelölték. Dean partnere volt Az óriás (1956) című filmben is. Szerepskatulyája lett az érzékeny, nehéz sorsú tinédzser, de ezt a szerepkört idővel kinőtte. Egyre többet pletykáltak a homoszexualitásáról (nem alaptalanul), és Hollywood kezdte mellőzni. 1972-ben nyilvánosan is elismerte biszexuális hajlamait. Karrierje váratlanul ismét kezdett beindulni, ám 1976. február 12-én éjjel rablógyilkosság áldozata lett: szíven szúrta egy rabló. A gyilkost 57 év börtönbüntetésre ítélték, de 1990-ben feltételesen szabadlábra helyezték.

dominique_dunne_01.jpg

Dominique Dunne

Dominique Dunne (1959–1982) amerikai színésznő ír–amerikai felmenőkkel büszkélkedhetett. Egyik bátyja, Griffin Dunne volt a főszereplője Martin Scorsese Lidérces órák (1985) című filmjének. Dominique a Poltergeist – Kopogó szellem (1982, Tobe Hooper) című nagy sikerű horrorfilmnek köszönhette hírnevét. Természetesen a folytatásban is számítottak rá, meggyilkolása miatt azonban nem tudta elkezdeni a forgatást. Senkit nem szerződtettek a helyére, a második rész cselekménye szerint karaktere főiskolára ment. Dunne 1982. október 30-án heves vitába bonyolódott otthona verandáján erőszakos exbarátjával, John Sweeney-vel. A férfi fojtogatni kezdte a lányt, aki eszméletét vesztette. A házban tartózkodott Dunne barátnője, aki kihívta a rendőrséget. A színésznőt kórházba szállították, de miután kómáját visszafordíthatatlannak ítélték, a család kérésére levették az életfunkcióit fenntartó gépekről. Édesanyja kívánságára Dominique szívét és veséjét transzplantációra váró betegek kapták meg.   

billy_london01.jpg

Billy London

William Arnold Newton (1965–1990) a melegpornók egyik feltörekvő csillaga volt a nyolcvanas években. Szereplőként a Billy London és a Billy Porter, rendezőként a Bill E. London nevet használta. Barátai szerint tehetséges költő volt, érdekelték a művészetek, és csak anyagi okokból választotta a pornót. 1990. október 29-én Hollywoodban, a Santa Monica Boulevard közelében lévő szemeteskonténerben egy átutazó találta meg a huszonöt éves fiatalember fejét és lábát. A borzalmas bűnügy évtizedekig megoldatlan volt, és úgy emlegették, mint a melegvilág Fekete Dália-esetét. Voltak olyan feltételezések, hogy Jeffrey Dahmer a tettes, mert aki utoljára látta életben Billyt, azt állította, hogy egy Dahmerre hasonlító férfi volt vele. 2020-ban újabb próbálkozás történt az ügy felderítésére, amely idén végre sikerrel zárult. A két másik meleg férfi meggyilkolása miatt börtönbüntetését töltő Darrell Lynn Madden beismerte, hogy megfojtotta Londont, ám nem nevezte meg tettestársait, akik a holttestet feldarabolták. A gyilkosság idején Madden is melegpornós volt Billy Houston álnéven. Jelenleg transznemű nőként azonosítja magát, új keresztneve: Daralyn.   

haing_s_ngor01.jpg

Haing S. Ngor

A kambodzsai Haing S. Ngor (1940–1996) eredetileg szülész és nőgyógyász volt, aki túlélte a Vörös Khmerek rémuralmát, amelynek több mint 1,7 millió honfitársa esett áldozatául. Ngor úgy menekült meg a haláltól, hogy eltitkolta a végzettségét, felesége viszont a fogságban vesztette az életét. 1980-ban az Egyesült Államokba emigrált. 1984-ben elvállalta Roland Joffé Gyilkos mezők című filmjének egyik fontos szerepét. Eredetileg nem érdekelte a filmezés, és csak azért mondott igent, mert megígérte a feleségének, hogy minden módját megragadja annak, hogy elmondja a világnak, milyen rémségek történtek Kambodzsában a Vörös Khmerek idején. Alakításáért Golden Globe- és Oscar-díjat is nyert. Ezt követően további filmszerepeket vállalt, nívós alkotásokban és kommersz produkciókban egyaránt. 1996. február 25-én Los Angeles-i otthona előtt rablógyilkosság áldozata lett. Ezt az állásfoglalást akkor is, azóta is többen vitatták, mivel a Ngornál lévő 2900 dollárt a három tettes nem vitte el. Állítólag a nyakában lévő láncot akarták megszerezni, ám ennek ellentmond, hogy az áldozat az inge alatt viselte a medált, és azt külső szemlélő nem láthatta. Felmerült, hogy a gyilkosságnak politikai indítékai voltak, a Vörös Khmerek szimpatizánsainak bosszújáról van szó, ezt az elméletet azonban sosem bizonyították be.

soproni_agi.jpg

Soproni Ági

A huszadik század egyik legborzalmasabb magyar bűnügye 2000-ben történt, áldozata Soproni Ági (1949–2000), a Nemzeti Színház egykori művésznője volt. 1975-ben kapta meg színészi diplomáját. Feltűnő szépsége és tehetsége miatt ígéretes karrier előtt állt, amely különböző szakmai és személyes okok miatt végül nem tudott kibontakozni. Soproni élete utolsó éveiben csalódott a hivatásában, ráadásul a házassága sem sikerült. Elvált diplomata férjétől, és egyedül nevelte közös gyermeküket, Petróczi Andrást. Szakmai és magánéleti gondjai miatt állandó depresszió gyötörte, ezért amikor 2000. március 13-án fia bejelentette a rendőrségen édesanyja eltűnését, eleinte azt hitték, a művésznő pszichés problémái állnak az eltűnés hátterében. Hét hónapig eltűnt személyként keresték, miközben a rendőrség egyre inkább arra gyanakodott, hogy fiának köze van anyja rejtélyes távollétéhez. Végül kiderült, hogy Petróczi András nyereségvágyból egyik barátjával még március 9-én megölette Soproni Ágit. A holttestet feldarabolták, a lágy részeket a lefolyóba engedték, az egyik testdarabot állítólag a színésznő kutyáival etették meg, a többit pedig szétszórták a solymári erdőben. Csak a fej került elő. Petróczi Andrást és bűntársát életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték, ahonnan a tényleges gyilkos harmincöt év, a felbújtó pedig negyven év után kerülhet feltételesen szabadlábra.

ÉS EZEKET OLVASTAD MÁR?

Heinrich George: A kommunista náci

Karin Petersen: A meggyalázott szépség (18+)

Zoja Fjodorova: Tilos a szerelem

Faye Dunaway: A munkamániás világsztár

Pia Zadora: A többszörös Arany Málna-díjas popsztár (18+)

Ena Begović: A halál négy keréken érkezik

Silvana Mangano: A neorealizmustól a dekadens drámákig

Tordai Teri nyugati (erotikus) filmkarrierje (18+)

Luc Merenda: A modellből lett akciósztár (18+)

Marc Porel: Élj gyorsan, szeress szenvedélyesen, halj meg fiatalon! (18+)

Barbara Brylska: A lengyel Brigitte Bardot (18+)

Gojko Mitić és a keletnémet indiánfilmek

Oleg Vidov: Az orosz Robert Redford

Gina Lollobrigida: A világ legszebb asszonya

Jennifer O’Neill: Amerikai szépség

Joe Dallesandro: A biszexuális melegikon (18+)

Ornella Muti: A vágy titokzatos tárgya (18+)

Ramon Novarro: A némafilmektől a halálsikolyig (18+)

Ewa Aulin: A svéd, akinek nyoma veszett (18+)

Terence Stamp: A brit filmművészet állócsillaga

Julie Newmar: A tökéletes Macskanő (18+)

Iain Quarrier: A dandy vámpír bukása

Bartók Éva: Az elfeledett magyar világsztár

Karin Schubert: Pornósztár volt őnagysága (18+)

Jean Sorel: Az elfeledett szívtipró (18+)

100 éve született Ugo Tognazzi (18+)

Eleonora Giorgi: A félig magyar szexbomba (18+)

Danuta: Lengyel kebelcsoda a filmvásznon és a popvilágban (18+)

Mark Lester: Musical, krimi, erotika (18+)

Helmut Berger: A biszexuális botrányhős (18+)

Florin Piersic: A Kárpátok Robin Hoodja (18+)

Gloria Piedimonte: Erotika, diszkó, pornográfia (18+)   

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://moviecops.blog.hu/api/trackback/id/tr8918230645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása