Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

REFLEKTORFÉNYBEN – PHOEBE CATES: SZÉPSÉG A SIVATAGI PARADICSOMBÓL

2024. június 06. 06:00 - Field64

A nyolcvanas évek legszebb mellei

Phoebe Cates (Egyesült Államok, New York állam, New York City, 1963. július 16.) amerikai színésznő, modell és énekesnő teljes neve: Phoebe Belle Cates, asszonyneve: Phoebe Cates Kline. A Sivatagi paradicsom (1982) című romantikus ifjúsági kalandfilm főszereplőjeként vált ismertté. Ő énekelte a betétdalt is, amelyhez kapcsolódóan egy albuma is megjelent. A következő néhány évben főleg tinifilmekben és romantikus vígjátékokban jutott kisebb-nagyobb szerepekhez. Miután ebből a szerepkörből kiöregedett, filmes karrierje megfeneklett. Az 1990-es évek közepén visszavonult, hogy családjának szentelje magát. Férje a népszerű amerikai színész, Kevin Kline: a házaspárnak két gyermeke született. Az egykori színésznő 2005-ben Blue Tree néven butikot nyitott Manhattan egyik sugárútján, a Madison Avenue-n.

FIGYELEM! Az alábbi szöveg egyes illusztrációi explicit női meztelenséget ábrázolnak, ezért csak az ilyesmire nem érzékeny 18 éven felüliek kattintsanak a „TOVÁBB” linkre! 

phoebe01a.jpg

KARRIERTÖRTÉNET

A kezdetek

Phoebe édesapja az orosz zsidó származású Joseph Cates (Joseph Katz) producer és rendező, édesanyja Lily Cates. Anyai nagyanyja szintén orosz zsidó volt, anyai nagyapja pedig kínai–filippínó származású. Van egy Valerie nevű nővére és egy Alexandra nevű húga. Phoebe olyan nagy múltú iskolákban tanult, mint a Professional's Children School és a Juilliard School. Tízéves korában elhatározta, hogy táncosnő lesz. Ösztöndíjat kapott a School of American Balletbe, öt év múlva azonban egy súlyos térdsérülés miatt fel kellett adnia táncosnői ábrándjait. Időközben bájos kamaszlánnyá serdült, akit modellként szerződtettek, és olyan magazinok számára fotóztak, mint a Seventeen, az Elle, a British Vogue és az Andy Warhol nevével fémjelzett Interview. Minden kamaszlány álma a modellkedés, de Phoebe nem szerette ezt a munkát: monotonnak találta, és egy idő után már valóban csak a pénzért csinálta. Végül újabb pályamódosítás mellett döntött: színésznő akart lenni. A család barátja, Andy Warhol ugyanis elvitte egy partira a divatos Studio 54 diszkóba, ahol Phoebe találkozott egy színészügynökkel. Joseph Cates egyáltalán nem fogadta lelkesen, hogy lánya a színészi pályát választotta. Phoebe mindenesetre komolyan vette az elhatározását, és Robert Ravannál, a tekintélyes New York-i The Actor's Circle alapítójánál szorgalmasan tanulta a színészmesterséget.

phoebe02a.jpg

Álomesküvő a Sivatagi paradicsom (1982) című filmben (Phoebe Cates és Willie Aames)

Sivatagi paradicsom

Az 1980-as esztendő nagy filmslágere volt A kék lagúna című romantikus produkció, amely Henry De Vere Stacpoole regénye alapján készült. Kevésbé közismert, hogy a könyvet már 1923-ban és 1949-ben is megfilmesítették. A történet két gyerekről szól, akik egy lakatlannak tűnő trópusi szigetre kerülnek, ahol kamasszá serdülnek, és felfedezik a szerelmet is. Mondani sem kellene, hogy utóbbi téren az 1980-as verzió volt a legmerészebb, amelyben a két tizenéves főszereplő, Brooke Shields és Christopher Atkins többször is látható volt meztelenül. Illetve Brooke helyett valójában dublőrt használtak, mivel a fiatal filmcsillag nem vállalta a meztelenkedést. A férfi főszerepet Atkins előtt számos jelölt szintén a meztelenség miatt utasította vissza, mint például a népszerű tinikedvenc, Willie Aames. Mivel A kék lagúna világsikert aratott, várható volt, hogy megjelennek az utánzatok. Ezek egyike volt a Sivatagi paradicsom, amely a trópusi sziget helyett egy közel-keleti sivatagba helyezte át a sztorit. A két producer, Robert Lantos és Stephen J. Roth a férfi főszerepre azonnal Willie-t választotta, Phoebe-nek azonban csak egy próbafelvétel után szavaztak bizalmat. Viszont annyira elégedettek voltak vele, hogy rábízták a címadó dal, a slágerré vált Paradise (szerzők: Joel Diamond és L. Russell Brown) eléneklését is. (A magyar változatot Édenkert címmel a Neoton Família volt énekesnője, Fábián Éva tűzte műsorára, később ugyanezzel a címmel, de más szöveggel Baby Gabi is énekelte. Szerény véleményem szerint egyértelműen Fábián Éváé a jobb verzió: kár, hogy a YouTube-on nincs belőle egy elfogadható minőségű felvétel.) A filmet különböző izraeli helyszíneken forgatták, például Tel-Avivban, illetve a Holt-tenger és a Galileai-tenger mellett.

phoebe03a.jpg

Idilli boldogság a sivatagban (Willie Aames és Phoebe Cates)

A producerek meglepetésére úgy Phoebe, mint Willie bejelentette, hogy indokolatlanul soknak találják a forgatókönyvben előforduló meztelenséget. Aames később azt állította, hogy Lantos tudomásul vette a tiltakozásukat, ám megkérdezésük nélkül dublőrrel forgatták le a kifogásolt képsorokat. A két fiatal színész állítólag csupán a premieren szembesült azzal, hogy a sérelmezett epizódok nem maradtak ki a filmből, ráadásul úgy lettek felvéve, mintha a főszereplők vetkőztek volna. (Mondjuk ez utóbbi teljesen érthető megoldás volt a filmesek részéről.) Willie sajnálkozását fejezte ki emiatt, mert szerinte a Sivatagi paradicsom amúgy elég jó film lett volna. A kritikusok egyáltalán nem osztották ezt a véleményét, és a filmet éppúgy levágták, mint a főszereplők alakítását. A fiatalember esélyes volt a legrosszabb színésznek járó Arany Málna-díjra is. Egyik konkurense épp A kék lagúna sztárja, Christopher Atkins volt a The Pirate Movie-ban nyújtott teljesítménye alapján. Rajtuk kívül igazán nagy nevek „versengtek” a díjért: Arnold Schwarzenegger (Conan, a barbár), Luciano Pavarotti (Mondj igent Giorgiónak!) és Laurence Olivier (Inchon). Végül Olivier-nek ítélték a nem túl megtisztelő díjat. Phoebe egyébként nem volt olyan elnéző, mint Aames. Sérelmei miatt kerek perec megtagadta, hogy részt vegyen a produkció népszerűsítésében – ámbár az általa előadott betétdallal európai tévéfellépéseket is vállalt –, és kijelentette, hogy soha többé nem forgatna még egy ilyen filmet. A kék lagúnával ellentétben a Sivatagi paradicsom nem jutott el a magyar mozikba. Tíz évvel később az állami televízió vetítette két alkalommal: ifjúsági film ide vagy oda, mindkétszer meglepően későn kezdték a sugárzást, az ismétlést például majdnem éjfélkor.

phoebe04a.jpg

Christine szerepében a Koraéretlenek (1983) című filmben 

Egyéb filmek

Phoebe 1982-ben szerepelt a Változó világ című vígjátékban is, amelyben Sean Penn és Jennifer Jason Leigh játszották a főszerepeket. (Mellesleg Christopher Atkins előtt Penn volt az egyik jelölt A kék lagúna férfi főszerepére.) A szereposztásból érdemes kiemelni még a pályakezdő Forest Whitaker és Lana Clarkson nevét. Lana, a szexis szőke színésznő nevét igazából akkor ismerte meg a világ, amikor negyvenéves korában, 2003-ban agyonlőtték. A bűncselekmény elkövetésével a legendás lemezproducert, Phil Spectort vádolták meg, akit 2009-ben tizenkilenc év börtönbüntetésre ítéltek Lana meggyilkolása miatt. Visszakanyarodva a vidám filmre, Phoebe ebben is vetkőzött, azonban a Sivatagi paradicsom meztelen jeleneteivel ellentétben maga a színésznő találta szórakoztatónak, amikor a Változó világban levette a bikinifelsőjét, sőt némi túlzással filmtörténeti jelentőségűnek nevezte ezt a képsort. A ruháitól a Koraéretlenek (1983) című romantikus komédiában is meg kellett válnia, de az opusz kapcsán már a legfanatikusabb rajongók sem emlegették a filmtörténetet. Viszont újra hallhatták énekelni a kedvencüket, aki a Just One Touch és a How Do I Let You Know című dalt énekelte a soundtrackben. Phoebe partnere Matthew Modine volt, egy kisebb szerepet pedig jelen sorok írójának egyik kedvence, a 2012-ben elhunyt holland exmodell, Sylvia Kristel (Emmanuelle) játszott.

phoebe05a.jpg

Sztárfotó a fiatal színésznőről

Cates karrierjének csúcspontját Joe Dante világsikerű horrorkomédiája, a Szörnyecskék (1984) jelentette, amelynek hat évvel későbbi folytatásában is játszott. A Magyarországon is bemutatott filmben egy Billy nevű fiatal srác (Zach Galligan) egy plüssmacira hasonlító, furcsa háziállatot kap ajándékba. Az állat tartásának három fontos szabálya van: nem érheti nedvesség a testét, óvni kell az erős fénytől, és nem szabad etetni éjfél után. Kell-e mondani, hogy Billy mindhárom szabályt megszegi, ami végzetes következményekkel jár. Meglepően kedvező fogadtatásban részesült a Lace című kétrészes tévéfilm, amelynek hősnője, a szexszimbólum Lili (Phoebe Cates) szeretné megtalálni biológiai anyját, aki örökbe adta őt közvetlenül a születése után. Az opusz alapjául szolgáló könyvben (szerző: Shirley Conran) négy lehetséges anyajelölt bukkan fel, a filmben csak három. Velük kapcsolatos Lili szállóigévé vált hírhedt kérdése: „Vajon ezek közül a szajhák közül melyik az én anyám?” Catest az egyik forgatókönyvíró, Elliott Baker javasolta a főszerepre. Phoebe a forgatás előtt nem akarta elolvasni a regényt, hogy az ne befolyásolja az alakítását. Az eredeti hősnő ugyanis negatív figura, a színésznő viszont nem akarta elvetemültnek játszani, hanem közelebb akarta hozni őt a közönséghez, hogy a nézők megértsék Lili viselkedésének motivációit. A minisorozat sikerének köszönhetően 1985-ben elkészült a folytatás is, amely azonban megbukott.

phoebe06a.jpg

Még egy sztárfotó

Noha a Lace bebizonyította, hogy Phoebe többre képes, mint talpraesett és szexis lányokat domborítani különféle tinifilmekben és romantikus komédiákban, mégis ebbe a szerepkörbe próbálták beskatulyázni. Az Angyal első látásra (1987) című vígjátékban egy menyasszonyt alakított, akinek vőlegénye a legénybúcsú másnapján egy törött szárnyú, szépséges angyalt talál az úszómedencében. A fiatalember segíteni próbál, és a helyzetet természetesen mindenki félreérti. Mondjuk nehéz is elhinni, hogy bárki ellent tudna állni az angyalt játszó Emmanuelle Béart szépségének. A magyar mozikba is eljutott Táncőrület (1989) 1963-ba repíti vissza a nézőket, amikor a shag nevű tánc volt a legdivatosabb. Négy jó barátnő szeretné még utoljára kiélvezni az életet, mielőtt az egyetem és a férjhez menés elválasztaná őket egymástól. Az utolsó nagy közös kalandhoz egy tengerparti táncverseny szolgál keretként. A két vígjáték között készült a Fények, nagyváros (1988) című drámai hangvételű alkotás, melynek férfi főhőse (Michael J. Fox) Manhattan éjszakai életében kóborolva szerez életre szóló tapasztalatokat. A Szűnj meg, Fred! (1991) megint egy vígjáték volt. Ebben Phoebe játszotta Elizabethet, aki elveszíti az állását, elválik a férjétől, és hazaköltözik. Gyerekes módszerrel próbálja túltenni magát a válsághelyzeten: felidézi kamaszkora képzelt barátját, Fredet, aki viszont a valóságban is megjelenik, és persze rengeteg zűrt okoz. A szereplők között felbukkant Bridget Fonda is: a két színésznő már a Táncőrületben is együtt játszott, és a Vegyes-párosban (1993) újra együtt álltak a kamerák elé. Az 1990-es évek közepén Phoebe bejelentette, hogy a továbbiakban a családjának kívánja szentelni magát, és visszavonul a színészi pályáról. Csupán 2001-ben tett kivételt, amikor barátnője, Jennifer Jason Leigh kérésére elvállalt egy kisebb szerepet a Jóban-rosszban című filmben.

phoebe08a.jpg

Phoebe Cates és a férje, Kevin Kline

Magánélet

Phoebe 1979-ben a Studio 54-ben találkozott Stavros Merjosszal, a későbbi producerrel. Egymásba szerettek, és egy ideig közös lakást béreltek New York Greenwich Village nevű negyedében. A színésznő szerette volna eljátszani Chloe szerepét A nagy borzongás (1983) című filmben, ezért elment a produkció szereplőválogatására, de az illetékesek Meg Tillyt választották helyette. Phoebe a meghallgatáson találkozott Kevin Kline-nal, aki a Sophie választása (1982) című filmben nyújtott alakításával épp akkoriban vált ismertté. A két színész között fellángolt a szerelem, és 1989-ben összeházasodtak. Nemcsak az életben partnerek, hanem néhány filmben is azok voltak. 1991-ben megszületett a fiuk, Owen, majd három évvel később a kislányuk, Greta. Mindkét gyerek belekóstolt már a filmezésbe. Phoebe és Kevin 2024-ben ünneplik házasságuk harmincöt esztendős jubileumát, ami Hollywoodban, a villámházasságok fellegvárában igazán szép rekord. Cates egyébként nemcsak énekelt, hanem idővel egy dal is született róla: a Fenix TX „pop punk” együttes Lechuza című 2001-es albuma a Phoebe Cates című felvétellel indul. A dal a színésznő iránti vágyról szól, a szöveg egyértelmű utalásokat tartalmaz Phoebe filmjeire: „Looking for a fast time / Watching out for bright lights / Send me off to private school / When I'm with you it's paradise”.

phoebe07a.jpg

A Lace (1984) című tévéfilm főszerepében

FILMOGRÁFIA

* 2001: Jóban-rosszban (The Anniversary Party)

* 1994: Az elveszett hercegnő (Princess Caraboo)

* 1993: Vegyes-páros (Bodies, Rest & Motion) 

* 1991: Szűnj meg, Fred! (Drop Dead Fred) 

* 1990: Szörnyecskék 2. – Az új falka (Gremlins 2: The New Batch)

* 1990: Szeretlek holtodiglan (I Love You to Death) (nincs feltüntetve a stáblistán) 

* 1990: Largo Desolato (tévéfilm) 

* 1989: Ébredő szívek (Heart of Dixie) 

* 1989: Táncőrület (Shag) 

* 1988: Fények, nagyváros (Bright Lights, Big City) 

* 1987: Angyal első látásra (Date with an Angel) 

* 1985: Lace II (tévéfilm) 

* 1984: Szörnyecskék (Gremlins) 

* 1984: Lace (tévéfilm) 

* 1983: Koraéretlenek (Private School) 

* 1983: Baby Sister (tévéfilm) 

* 1982: Változó világ (Fast Times at Ridgemont High) 

* 1982: Sivatagi paradicsom (Paradise)

phoebe09a.jpg

Reklámfotó a Sivatagi paradicsom (1982) című filmhez

DISZKOGRÁFIA

Kislemezek, maxik

* 1982: Theme from Paradise / Theme from Paradise (Instrumental)

* 1982: Theme from Paradise / Rock'N'Roll City (Phoebe Cates / Kim Larsen and Jungledreams)

* 1983: Just One Touch / Just One Touch (Instrumental) (Phoebe Cates & Bill Wray)

Album

* 1982: Paradise

RÁADÁSGALÉRIA: A NYOLCVANAS ÉVEK LEGSZEBB MELLEI

encore1a.jpg

Hűsítő fürdő a sivatagi paradicsomban

encore2a.jpg

A művésznő által „filmtörténeti”-nek nevezett villantásnak köszönhetően Phoebe kebleit a nyolcvanas évek legszebb melleiként emlegették a rajongók még évek múlva is. A fenti látvány a Változó világ (1982) című filmben tárul a nézők szeme elé

encore3a.jpg

Kebelvillantásra a Koraéretlenek (1983) című vígjátékban is sor került

encore4a.jpg

A lányiskola diákjai új oldalukról mutatkoznak be (Koraéretlenek, 1983)

A TILTOTT POSZTOK

Belmondo az üvegszemű kéjgyilkos nyomában: Félelem a város felett (18+)

Prehisztorikus izmok és lenge hölgyek a kannibálfilmes direktor fantasyjében: Barbár fivérek (18+)

Isaura a láncai után a ruháit is ledobálta: Luz del Fuego (18+)

Az ABBA és a pedofil riporter: ABBA – A film (18+)

Megdöbbentő szadomazochista viszony a láger volt foglya és őre között: Az éjszakai portás (18+)

Fellini önvallomása és a lufimellű lenge nők: Nyolc és fél (18+)

Vér, mágia és szex, avagy Artúr király és a kerekasztal lovagjai: Excalibur (18+)

Pajzán kalandok a középkori Angliában: Canterbury mesék (18+)

Amitől fennakadtak Sean Connery szemei: A velencei nő (18+)

Szamurájgyilkosságok és tomboló nemi ösztönök a középkori Japánban: Onibaba (18+)

A leghírhedtebb botrányfilm a szocialista Jugoszláviából: W. R. – Az organizmus misztériuma (18+)

TEAKBOIS KÍNÁLATÁBÓL

Magyarölő spanyol farkasember Japánban (18+)

Zsarubosszú a sztriptízbárban (18+)

A nővér és a szexuális ragadozó (18+)

Az ördög lánya ellenszegül (18+)

Repülj és szexelj! (18+)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://moviecops.blog.hu/api/trackback/id/tr2718421797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.06.06. 10:33:12

Számomra tök ismeretlen volt, így hát köszönöm az ismeretterjesztést!

Mesterséges Geci 2024.06.07. 07:13:18

Egyszer majd valaki mesélje el, miért kell az emberi testet elrejteni (kacc kacc :D) a 18 év alattiak elől, miközben ugyanez a korosztály, de még az óvodások is, nyugodtan hallgathatják az immár nyíltan fasiszta uszítást is, ami választási propaganda címén megy!
Pláne, hogy ez a lány még szép is volt fiatalon...

Mesterséges Geci 2024.06.07. 07:13:23

Na ezért utálom ezt a fajta cenzúrát: nem tudok az előző kommentemre hivatkozni: nem téged kritizállak, hanem az elbaszott, valláskárosult alapokon működő törvényekez.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2024.06.07. 08:24:50

@Mesterséges Geci:

Teljesen egyetértek veled, főleg azért, mert azt látom, hogy volna igény az egészséges erotikára. Az a tapasztalatom, hogy a 18+ anyagok iránti érdeklődés mindig is jóval nagyobb, mint a 18+ nélkülieké, bár a blogot alapból is a felnőtt olvasóknak szántam. Ez az oka annak, hogy 18+ jelzésűek lesznek azok a posztok is, amelyeket egyébként magam is el tudnék képzelni aktképek nélkül, sőt lehet, hogy originál változatukat még úgy is publikáltam. (Ezt a posztot is, például.)

Azt nagyon fontosnak tartom, hogy a posztjaimat erre vonatkoztató figyelmeztetésekkel lássam el, mert én sem támogatom, hogy erotikus tartalmak korlátozás nélkül megjelenjenek, és időnként én is netezek olyan körülmények között, hogy nem szeretnék véletlenül ilyen tartalmakba ütközni.

Ugyanakkor nem értek egyet azokkal a törekvésekkel, hogy a világháló egyfajta globális Disneyland legyen csak azért, mert a szülők minden szir-szart megvesznek a gyereknek, korlátlanul engedik netezni stb., stb., csak ténylegesen törődni ne kelljen velük.

Régen nem volt előmoderáció a kommenteknél, és máig szép emlékeim vannak arról az időszakról. A kommentelők sok érdekes infóval egészítették ki a posztokat, és ezekből magam is sokat tanultam. Online barátságok is kifejlődtek az ilyen eszmecserékből. Viszont az ember nem azért gályázik, hogy alapos posztot írjon, hogy utána bezuhanjanak ide szedett-vedett emberek, és beböfögjenek néhány tőmondatot a komcsikról, a nácikról, a zsidókról, a melegekről stb. Az ilyesmi megvitatására van épp elég más blog. Amikor már nagyon elszaporodtak az ilyen kommentek, bevezettem az előmoderációt, sőt nemrég egy időre a kommentelési lehetőséget is beszüntettem. Jó lenne, ha visszatérnének a régi szép idők, amikor a kommentek még érdemben szóltak a poszt témájáról, de már nem hiszek az észak-koreai népmesékben. :)

Mesterséges Geci 2024.06.07. 10:44:14

@Field64: újabb félreértés: az előmoderációnak címkézrtt cenzúra ellen sincs kifogásom, ha a technikai feltételek adottak. Sok helyen van ilyen, de tudom szerkeszteni amit beküldtem és látom is. Itt eltűnik a semmibe az egész.

18+ meg... azt elfogadom, hogy a hardcore BDSM ne kerüljön figyelmeztetés nélkül az ember elé. De egy női mell vagy egyéb testrészek... akik ezt kitalálták, azokat az anyjuk biztosan bekötött szemmel szoptatta ;)

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2024.06.07. 11:03:35

@Mesterséges Geci:

Viszonylag gyakran tudom figyelni a blogot, de azért nem ülök folyton a gép mellett. (Most is órákra elmegyek majd.) Nem szeretnék kint hagyni olyan kommenteket, ahol például a hozzászóló adott esetben egy másik hozzászólót sérteget. Az az elvem, hogy inkább érezze magát elnyomva az, aki csak kötekedni jönne, mint az, aki normálisan viselkedne, de az alpári kommentek elriasztják. Én is kerülöm az olyan helyeket, ahol egymás kurvaanyázása jelenti az alaphangot.

A világ változik, sajnos nem előnyére. Amikor én gyerek voltam, minket például még el lehetett engedni papírt gyűjteni, mi sem aggódtunk, értünk sem aggódtak, hogy mi lesz, ha idegen házakba megyünk be, idegen lakásokba csöngetünk be. Ma már viszont én se engedném a gyerekemet ilyesfajta körutakra.

A meztelenség objektív megítélése nagyon nehéz dolog. A természetes meztelenség ellen nekem sincs kifogásom. Bár ami azt illeti, ebből a szempontból már a nudista strandok ellen is van kifogásom (korábban nem volt), amikor azt látom (nem pornográf oldalakon!), hogy külföldön már nem ritkaság, hogy ilyen helyeken álló farokkal vonulnak a férfiak, vagy akár nyilvános közösülésekre is sor kerül. Ez nekem akkor is sok, ha a blogomban egyébként egyenjogúság van abban az értelemben, hogy adott esetben meztelen férfiak is lehetnek az illusztrációk között, nem csak meztelen nők. (Úgy is mondhatjuk, én mindkét nemet lealacsonyítom.)

De megint más a szimpla meztelenség, és megint más, amikor konkrét szexuális helyzetet ábrázol egy-egy illusztráció. Például A bestia című posztom illusztrációival semmi bajom nincs, a témához illőnek érzem őket, de 18 év alatt határozottan nem ajánlanám a cikket se a téma, se a képek miatt. De ennél a mostani posztnál maradva: a ráadásgaléria utolsó előtti képe számomra egyértelműen természetes meztelenséget képvisel. Az utolsó illusztráció viszont, bár egészséges erotikát mutat, de egyértelműen (vicces) szexuális helyzetet ábrázol, ami nálam már a 18+ kategória hatálya alá esik.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2024.06.11. 04:54:52

A Sivatagi paradicsom egy pocsék film, de ez a kis vadmacska annyira étvágygerjesztő benne, hogy már csak ezért is érdemes belepörgetni.

A kisebb gyerekek és a meztelenség, illetve szex viszonya egyáltalán nem egyértelmű, egy gyerek gondolatmenete megjósolhatatlan, ha valami neki szokatlant lát. Lehet, hogy fel sem kelti a kíváncsiságát, de lehet, hogy a kíváncsiság egészségesen zárul le, olykor viszont megmagyarázhatatlan és felnőtt fejjel teljesen nevetséges félelmekkel. Az aggódó szülők és törvényhozók a rossz kimeneteleket tekintik mértékadónak, ezért a teljes tilalom. Indokolatlanul. De az istenkedés és hápogás a mindenféle borzalomnak kitett gyerekekről olykor már komédiába fordul, ott van például a nem régi ügy a plakátokon látható HÁBORÚ szó kiskorúakra gyakorolt károsító hatásról, az ilyen sandaságot persze nem kell komolyan venni.

A saját egykori szellemi érésem történetéből kiindulva eszembe jut egy eset, amikor fekete-fehér pornófényképek kerültek a kezembe, kisiskolás voltam, egy osztálytársam jutott hozzá ismeretlen módon. Biztosan emlékszem, hogy az egymásba gabalyodó testek látványát nem igazán értettem, és nem sok időt töltöttem el a szemlélésével, az izgalmat az okozta, hogy ezeket a fényképeket az osztálytársam szerint sok pénzért el lehet adni, és akkor gazdagok leszünk. Így alakult az én első találkozásom a pornóval, szerintem majdnem mindenkinek ennyiben kimerül a viszonya a szexszel kisgyerekként. A néhány, aki valamiért ijedezni kezd, ők okozzák a felhajtást.

A fiatal kamaszoknak pedig receptre írnék fel pornót. De jót, válogatottat, amiből akár még tanulhatnak is. Igazság szerint akár a tananyag részévé is lehetne tenni, de akkor garantáltan unnák.
süti beállítások módosítása