Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

KÖNNYŰZENEI PANORÁMA – ANDREA TRUE: DISZKÓKIRÁLYNŐ ÉS PORNÓCSILLAG

2024. július 04. 06:00 - Field64

Puha ágyak, kemény csaták és egy klasszikus diszkósláger

Andrea True (Egyesült Államok, Nashville, 1943. július 26. – Egyesült Államok, New York, Kingston, 2011. november 7.) amerikai énekesnő és pornófilmcsillag az 1970-es évek elején kezdett el filmezni. Eredeti neve: Andrea Marie Truden. A pornóiparban az Inger (Inga) Kissin, az Ida King, a Louis Grimes, az Andrea Travis, a Catherine Warren, a Singh (Singe) Low és a Sandra Lips művészneveket is használta. 1976-ban énekesnőként is bemutatkozott, More, More, More című felvétele a diszkó műfaj egyik korai örökzöldjévé vált. Az 1970-es évek végén mind pornósztárként, mind énekesnőként leáldozott a csillaga. Az új évezredben asztrológiával foglalkozott, illetve egy drog- és alkoholfüggőket kezelő rehabilitációs központ tanácsadójaként ténykedett. Élete utolsó évei betegen és magányosan teltek. Szívelégtelenségben hunyt el.

FIGYELEM! Az alábbi szöveg egyes illusztrációi explicit női és férfi meztelenséget ábrázolnak, ezért csak az ilyesmire nem érzékeny 18 éven felüliek kattintsanak a „TOVÁBB” linkre!

andrea01_2.jpg

KARRIERTÖRTÉNET

Pornósztár volt őnagysága

Andrea True a countryzene fellegvárában, a Tennessee állambeli Nashville-ben született. A helyi Szent Cecília bentlakásos iskolában tanult, ahol 1961-ben végzett. Minden álma az volt, hogy híres filmcsillag legyen. Ennek érdekében 1968-ban New Yorkba utazott, hogy beiratkozzon egy színésziskolába. Remélte, hogy idővel majd felfedezik a filmesek. A karrier meg is adatott neki, de nem teljesen úgy, ahogyan eredetileg elképzelte. Csupán statisztaként foglalkoztatták a sikeres Broadway-darab alapján készült Negyven karát (1973) című filmben, amelynek Liv Ullmann és Gene Kelly voltak a főszereplői, illetve a Magyarországon is bemutatott Ilyenek voltunk (1973) című Sydney Pollack-drámában, amelyben Robert Redford és Barbra Streisand játszották a főszerepeket. A vonzó Andrea előtt az érvényesülés más útjai nyíltak meg, és rövidesen a pornóiparban találta magát. Eleinte e különleges műfajban is csak mellékszerepeket játszott, de hamar főszerepeket osztottak rá. A sztárstátusszal azonban nem járt együtt a sztárgázsi, hiszen állítólag csupán ötszáz dollárt kapott egy-egy filmért. 

andrea08.jpg

Játszott például a minden idők legismertebb pornófilmjének mondható Deep Throat (Mély torok) folytatásában. Ellentétben a legendás első résszel, a folytatás megbukott, és hamar eltűnt a mozik műsoráról. A közönség csalódva vette tudomásul, hogy a várva várt folytatás csupán egy szimpla szexfilm. Később elterjedt az a hír, hogy valójában ez is kemény pornó volt, ám a hardcore jelenetek tekercseit ismeretlen tettesek ellopták. Andrea leghíresebb alakítása az 1974-ben bemutatott The Seduction of Lyn Carter (Lyn Carter elcsábítása) című filmben látható, amelyet az ismert amerikai karakterszínész, Jack Weston fivére rendezett Anthony Spinelli néven. A produkció plakátján ez az ajánlás olvasható: „Őt [Lyn Cartert] újra és újra megerőszakolták, durván és elmondhatatlan módokon, mégis ÉLVEZTE ENNEK MINDEN PERCÉT.” Érdemes megemlíteni, hogy a férfi főszerepet a 2010 februárjában elhunyt Jamie Gillis alakította, akinek tekintélyes filmográfiájában négyszáznál több film címe szerepel. 1975-ben Andrea játszotta az egyik főszerepet a Both Ways című biszex filmben, amely két házaspár szó szerint egyre intimebbé váló viszonyát mutatta be. A történet kissé emlékeztet Radley Metzger Score (1974) című erotikus filmklasszikusára, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen a Both Ways rendezője, Jerry Douglas írta a Score forgatókönyvét, sőt az annak alapjául szolgáló színdarabot is. (Douglas valaha színpadi rendező volt a Broadwayn, az 1980-as évek végétől azonban kizárólag melegpornókat forgatott.) Még közös szereplő is akad, ugyanis az Andrea férjét alakító Gerald Grant a Score-ban is az egyik férj szerepét játszotta. 1976-ban Andrea a kamera mögött is kipróbálhatta képességeit, hiszen a Once Over Nightly című filmjének nemcsak egyik szereplője, hanem rendezője is volt. A műben fontos szerepet kapott Zebedy Colt, aki ugyan a férfiakhoz vonzódott (sőt ami azt illeti, egyáltalán nem érte be a vonzódással), ennek ellenére számos heterofilmben vállalt közreműködést, ráadásul e műfajban a The Farmer’s Daughters (1976) című saját rendezése ma már klasszikusnak számít.

andrea03_1.jpg

Még, még, még!

Andrea időről időre megpróbált visszatérni a hagyományos játékfilmek világába, ám ebben immár pornószínésznői hírneve jelentette a legfőbb akadályt. Egy jamaicai ingatlancég számára viszont kapóra jött Andrea ismertsége, és 1975-ben reklámszereplésre kérték fel. A pornósztár pechére (a későbbi fordulatok miatt inkább: szerencséjére) azonban jamaicai tartózkodása ideje alatt válság söpört végig a szigetországon, ezért a jamaicai kormány megtiltotta, hogy bárki is jelentősebb összegű pénzt vigyen ki az országból. Andrea nem akarta elveszíteni a reklámokkal szerzett jövedelmét, ezért nem tehetett mást, mint gyors befektetési lehetőséget keresett. Néhány évvel korábban énekesnőként lépett fel különféle manhattani éttermekben, és talán emiatt támadt az az ötlete, hogy lemezfelvételbe fekteti a keresetét, és a mesterszalaggal távozik Jamaicáról. Felhívta jó barátját, Gregg Diamond zenei producert. Megkérte őt, hogy utazzon hozzá Jamaicára, és segítsen neki a tervezett dal megírásában és rögzítésében. Diamond ugyan még soha nem hallotta Andreát énekelni, mindenesetre eleget tett a kérésnek. Állítólag egy óra leforgása alatt megírták a More, More, More című dalt. Rossz nyelvek szerint a debütáló énekesnő valószínűleg könnyedén megtanulta a refrént, hiszen csak azt kellett ismételgetnie, amit a pornófilmjeiben is oly gyakran kéjesen sóhajtozott: More, More, More (Még, még, még). A kingstoni Federal Studiosban vették fel a dalt, az összköltség 1400 dollár volt. 

andrea04_1.jpg

Diamond ügyvédje megállapodott a New York-i Buddah Records lemezcéggel a More, More, More kiadásában. Tom Moultont bízták meg azzal, hogy keverje újra az eredeti felvételt, hiszen az általa készített remixek akkoriban nagyon népszerűek voltak az amerikai diszkókban. Moulton a Silver Convention (Fly, Robin, Fly) és Donna Summer (Love to Love You Baby) nevével fémjelzett diszkózenei hangzást kombinálta a New York-i funkyval. A Buddah Records eredetileg csak a lemezlovasok számára akarta forgalmazni a lemezt, amely azonban elsöprő sikert aratott, ezért széles körben terjesztették tovább. A Billboard Hot 100-as slágerlistáján a More, More, More a negyedik helyig jutott, a Hot Dance Club Play rangsorában pedig második helyezést ért el. A siker túlnőtt az Egyesült Államok határain, és a dal rövidesen felbukkant a brit (5. hely) és a nyugatnémet toplistán (9. hely). Andrea True-t meghívták a népszerű nyugatnémet könnyűzenei tévéshow-ba, a Musikladenbe is, hogy „élő”-ben adja elő a slágert. (A Musikladen fellépői valójában szinte mindig playbackről énekeltek. Egyes vélemények szerint Andreát nem élőben, hanem felvételről láthatta a német közönség.) A More, More, More borítóján egyébként az Andrea True Connection név olvasható, és néhány promóciós fotón a sztár az őt kísérő háttérzenészekkel együtt látható, mindazonáltal a produkció fókuszában egyértelműen Andrea állt.

andrea06_1.jpg

Tardos Péter valaha oly sikeres Rocklexikonjának második, javított és bővített kiadásában (Budapest, 1982, Zeneműkiadó) így írta le Andrea diszkókarrierjének kezdeteit: „Elképzelhető továbbá, hogy micsoda felhördülést okozhatott, amikor otthon Andrea azzal állt elő, hogy énekesnő lesz. »Ismerem én az ilyet – hördülhetett fel True bácsi –, annyit hallani, hogy az énekesi pálya micsoda erkölcsi fertő! Nem tűröm, hogy az én lányom elzülljün, bemocskolva a True nevet! Maradj csak meg a jó öreg pornófilmszakmában!«” Mindez paródiaként akár még vicces is lehetne, főleg ha eltekintünk attól, hogy a magyar szerző lényegében nevetségessé teszi az énekesnő apját, aki sem akkor nem volt közszereplő, sem azóta nem lett az. Nyilván arra gondolt, messze van az öreg, sose tudja meg, de ha mégis, és megharagszik érte, akkor nincs semmi humorérzéke. A nagyobbik gond az, hogy ez a humorosnak szánt pályaismertető akaratlanul is szemlélteti, hogy Tardos könyve már a maga idejében sem volt egy igazán komolyan vehető forrásmunka (esetünkben elég csak annyit említeni, hogy a True például felvett művésznév), és manapság, amikor az internet jóvoltából minden megkereshető és megtalálható, végérvényesen idejétmúlttá vált nemcsak gyakran pontatlan adatai, hanem a legrosszabb Sas-kabarékat idéző humora miatt is. 

andrea02_1.jpg

Énekesnő vagy pornósztár?

A slágert természetesen gyorsan követte az azonos című nagylemez, amely szintén jól fogyott. 1977-ben jelent meg a (New York) You Got Me Dancing című újabb kislemez, amely Andrea True második albuma, a White Witch előhírnökeként került az üzletekbe. Az új kislemez már nem lett annyira sikeres, mint az elődje, ámbár szintén felkerült a Billboard slágerlistájára, ahol a 27. helyig jutott. Ugyanerről az albumról adták ki kislemezen a What's Your Name, What's Your Number című dalt is, amely az angol toplistán 34. helyezést ért el. Maga a nagylemez 1978-ban jelent meg. Elkészítésében részt vett az amerikai diszkózene egyik jelentős személyisége, Michael Zager (Let’s All Chant) is. A White Witch volt Andrea utolsó albuma a Buddah Records égisze alatt. Noha a kritikusok szerint a zenei anyag igényesebb annál, mint ami a debütáló LP-n hallható, a White Witch mégsem ért el ahhoz fogható sikert. A harmadik nagylemez, az 1980-ban megjelent War Machine már egyértelmű bukásnak bizonyult, noha az új zenei divatok, a punk és a new wave jegyében készült. Andreának sajnos nem adatott meg, hogy kiteljesedjen ebben a zenei világban. Hangszálait ugyanis golyva támadta meg, és a betegség következményeként elveszítette az énekhangját. Életrajzírói szerint ekkor megkísérelt visszatérni a pornóiparba, ám közel a negyedik X-hez már ott sem tudott érvényesülni. Az IMDb csupán két olyan filmjéről tett említést, amelyek 1977 után készültek, de mindkettő esetében bizonytalan, hogy valóban Andrea szerepel-e bennük. (Ezeket egy ideje már eltávolították az adatbázisból.) A bukott sztár az 1980-as évek elején eltűnt a reflektorfényből, és közel két évtizeden keresztül gyakorlatilag semmit sem lehetett hallani róla.

andrea05.jpg

I Remember Yesterday

1999-ben egy kanadai rockegyüttes, a Len jelentős sikert ért el a Steal My Sunshine című dalával, amelyhez felhasznált egy instrumentális részletet a More, More, More-ból. A VH1 zenei csatorna az évek során több olyan nosztalgikus összeállítást készített, amelyekben Andrea egykori slágere is helyet kapott. E műsorokban Andrea személyesen is megjelent. 1999-ben láthatták a nézők az első adást Where Are They Now címmel. Két évvel később sugározták a 100 Greatest Dance Songs című összeállítást, amelyben a More, More, More a 45. helyen szerepelt. 2003-ban került adásba a 100 Greatest One-hit Wonders című műsor. Ebben az akkor hatvanesztendős Andrea úgy nyilatkozott, hogy azt szeretné, ha a közönség olyan személyiségként emlékezne rá, aki zenéjével örömet szerzett az embereknek. A More, More, More-t az évek során egyébként olyan előadók tűzték műsorukra, mint Samantha Fox, a Bananarama, Rachel Stevens és Danii Minogue. 2005-ben Andrea az Inside Deep Throat (A Mély torok mélyén) című dokumentumfilmben nyilatkozott, amely a címben szereplő híres-hírhedt pornófilm keletkezéstörténetének ürügyén érzékletes képet festett a műfaj hőskorának számító 1970-es évekről. Az egykori pornó- és diszkósztár az új évezredben Floridában élt, asztrológiával foglalkozott, illetve egy drog- és alkoholfüggő betegeket kezelő intézet tanácsadójaként ténykedett. 2011. november 7-én hunyt el egy kingstoni kórházban. Régi barátja, Louise Marsello szerint szívelégtelenség végzett Andreával. Kívánságának megfelelően holttestét elhamvasztották.

andrea07.jpg

DISZKOGRÁFIA

Kislemezek, maxik

* 1976: More, More, More / More, More, More Part II

* 1976: Party Line / Call Me

* 1976: Party Line / Party Line (Disco Version)

* 1977: (New York) You Got Me Dancing / Keep It Up Longer

* 1977: (New York) You Got Me Dancing / Fill Me Up (Heart to Heart)

* 1977: What's Your Name, What's Your Number / Fill Me Up (Heart to Heart)

* 2007: More, More, More / What's Your Name, What's Your Number

Albumok

* 1976: More, More, More

* 1978: White Witch

* 1980: War Machine

Válogatások

* 1980: True Confessions

* 1998: More, More, More

* 1999: Greatest Hits

* 2000: More, More, More & Other Disco Millennium Hits

* 2003: More, More, More: Best of the Andrea True Connection

RÁADÁSGALÉRIA: AZ ÉNEKLŐ PORNÓSZTÁROK

encore01_12.jpg

Az 1968-ban született Traci Lords eredeti neve: Nora Louise Kuzma. Állítólag Katharine Hepburn iránti tiszteletből választotta művésznevét, ugyanis Hepburn egy Tracy Lord nevű szereplőt játszott a Philadelphiai történet (1940) című klasszikus filmben. (Nem tudni, Hepburn mennyire érezte megtisztelve magát pornós kolléganője névválasztásától.) Traci hamis személyi okmányokkal valójában már tizenöt évesen bekerült a pornóiparba, és pózolt a nevezetes Penthouse magazin számára is. Természetesen idővel kiderült, hogy kiskorúként kezdett pornózni, de azt vallotta, hogy kábítószer hatása alatt kényszerítették. Ezt ugyan több partnere is cáfolta, Traci mégis megúszta az ügyet büntetés nélkül. Kiskorúként készített filmjeit és magazinjait viszont ki kellett vonni a forgalomból, a gyártókat és forgalmazókat pedig komoly pénzbírsággal sújtották. A botrány után Traci mainstream filmekben kapott kisebb szerepeket. 1989-ben kezdett énekelni, egyik legismertebb felvétele az 1994-es Control

encore02_11.jpg

Az 1988-ban született Sasha Grey eredeti neve: Marina Ann Hantzis. Tizennyolc évesen kezdte pornókarrierjét. Kiemelkedő tehetségnek bizonyult, 2007 és 2010 között tizenöt díjat nyert a filmjeivel. Ő is szerepel mainstream filmekben, Steven Soderbergh is hívta már forgatni. Sokoldalúságát természetesen énekesnőként is igyekezett bizonyítani: 2009-ben adta ki első EP-jét. PIG-gel együtt feldolgozta például a KC & The Sunshine Band That's The Way (I Like It) című diszkóörökzöldjét

encore03_13.jpg

Dennis Parker (1946–1985) eredeti neve: Dennis Posa. A pornóvilágban Wade Nichols néven futott be. A Boy 'Napped (1975) című melegpornóban debütált, majd átváltott a heterofilmekre. Ezek közé tartozik például Radley Metzger Barbara Broadcast (1977) című, immár klasszikusnak számító alkotása. Dennis a magánéletben egy ideig a Village People, a The Ritchie Family és Patrick Juvet producerével, Jacques Moralival élt együtt. Párja támogatásával 1979-ben egy meglepően jó diszkólemezt készített, amelyről a Like an Eagle és a New York by Night figyelemre méltó sikert ért el. Parker AIDS-szel összefüggő betegségben halt meg. Fivére cáfolta azt a pletykát, hogy öngyilkos lett, miután AIDS-szel diagnosztizálták

encore04_11.jpg

Az 1962-ben született Colton Ford eredeti neve: Glenn Soukesian. Harminckilenc éves korában, 2001-ben kezdett melegpornókat forgatni. Gyors sikerének egyik titka az volt, hogy az aktív és a passzív szerepkört egyaránt vállalta. Korai pornófilmjei közül a Gladiátor (2000) ihletésére forgatott Conquered (2001) és a Colton (2002) volt különösen sikeres, mindkettőért díjakat is kapott. Fentebb említett kollégáihoz hasonlóan ő is felbukkant mainstream filmek kisebb szerepeiben. 2008 óta jelennek meg a lemezei, melyeket nemcsak előadóként, hanem gyakran társszerzőként is jegyez. Dolgozott Cindy Lauperrel is. Ismertebb dalai: Let Me Live AgainThat's Me (feat. Cazwell) és az R. E. M. Losing My Religion című felvételének feldolgozása

MINDHALÁLIG ZENE

Tatjana: Aktmodell, popsztár, színésznő (18+)

Danuta: Lengyel kebelcsoda a filmvásznon és a popvilágban (18+)

Boney M.: Az eurodisco klasszikusa

Billy Idol: A szex, a drogok és a zene bűvöletében (18+)

Arabesque: Az eurodisco szexi istennői

Dschinghis Khan: Magyarok a világhírnév kapujában

Plastic Bertrand: A kocogó tátikasztár

Donna Summer: Orgazmus diszkóritmusban

Baccara: Yes, Sir, hordunk bugyit (18+)

Gloria Piedimonte: Erotika, diszkó, pornográfia (18+)

Gazebo: A popsztár, aki negyven éve szereti Chopint

Goombay Dance Band: Jamaica, Eldorado, Marrakesh és az eurodisco

Laid Back: Haverok, buli, Sunshine Reggae

Bibi Andersen: Amikor én még kissrác voltam… (18+)

Dee D. Jackson: Az űrdiszkók királynője

Babe: A részeg tengerész indián szokásai

Amii Stewart: A diszkópódiumoktól a Vatikánig

Paper Lace és Cherry Laine: Chicagói éjszakák

Samantha Fox: Brit kebelcsoda és popsztár (18+)

Szécsi Pál: Salgovácné túrós buktát sütöget

Telex: Az elektronikus zene zászlóvívői

Phoebe Cates: Szépség a Sivatagi paradicsomból (18+)

TEAKBOIS ÉS A ZENE (18+)

Szexbomba a slágerlista élén (18+)

Amikor Tina Turner „belőtte” Tommyt (18+)

Őrülten szexi éjszakák Amanda Learrel (18+)

William Shatner: Star Trek és rock (18+)

A Bee Gees és a kéjsóvár öngyilkosok (18+)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://moviecops.blog.hu/api/trackback/id/tr5818439573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teakbois · retrokult.blog.hu 2024.07.04. 07:20:43

Megint hiánypótló ismertető született. Andrea True diszkólemezei hibátlan mesterművek csupa remek dallal, a legnagyobb kedvenceim közé tartozik mindkettő. A More, More, More című nóta alapmű, a fő favoritom azonban a (New York) You Got Me Dancing, az ugyanis minden idők legjobb diszkódala. Érdemes megemlíteni, hogy a második albumon Bruce Kulick, a KISS leendő gitárosa pengetett, akinek a bátyja, Bob Kulick, szintén gitáros volt és a híres színésznő, Stella Stevens utolsó szerelme: retrokult.blog.hu/2024/06/28/a_vietnami_veteran_es_a_szoke_ciklon

„Andrea True játszott például a minden idők legismertebb pornófilmjének mondható Deep Throat (Mély torok) folytatásában. Ellentétben a legendás első résszel, a folytatás megbukott, és hamar eltűnt a mozik műsoráról. A közönség csalódva vette tudomásul, hogy a várva várt folytatás csupán egy szimpla szexfilm. Később elterjedt az a hír, hogy valójában ez is kemény pornó volt, ám a hardcore jelenetek tekercseit ismeretlen tettesek ellopták.”

A Mélytorok második részét Joe Sarno, az amerikai softcore erotika királya rendezte, akinek az 1970-es években készült összes softcore filmjében valóban egymásnak estek a nagyrészt pornós hátterű szereplők, a hard erotikára (filmes szempontból) nem gerjedő Sarno azonban direkt úgy fényképeztette őket, hogy a lényeg ne látszódjon. Sarno ugyan készített ízig-vérig pornó műfajú filmeket is, a szívügyének számító projekteket azonban rendre soft változatban bocsátotta közszemlére. A Mélytorok folytatását bérmunkaként kezelte, és ezúttal nem saját elhatározásból, hanem a maffiózó szponzorok kérésére vette fel soft módon a hard formában zajló akciót, ugyanis a pénzemberek úgy vélték, így majd még nagyobbat kaszálhatnak a még nagyobb közönséghez eljutó produkciójukkal, mint az első résszel. Nem így történt, hiszen egy Mélytorok című filmet nem lehet mélytorkozás nélkül lenyomni a nézők torkán, mert így pont azt nem kapják meg tőle, amiért beültek rá. Andrea True szerepe eredetileg nem volt túl nagy, de az első részből átemelt sztár, Linda Lovelace annyira be volt tépve a forgatáson, hogy alig lehetett dolgozni vele, így Andrea játékideje és szövegmennyisége napról napra nőtt menet közben (annál is inkább, mivel míg Linda józanon is csapnivaló színésznő volt, Andrea mindenféle állapotban kiváló). A pornósztárságot később pornóellenes radikális feminizmusra cserélő Linda élete végéig elismerően nyilatkozott Andreáról, megemlítve, hogy túl okosnak és műveltnek tartotta kolléganőjét a hard zsánerhez, azaz nem értette, mit keres benne értelmes nő létére.

„A Musikladen fellépői valójában szinte mindig playbackről énekeltek. Egyes vélemények szerint Andreát nem élőben, hanem felvételről láthatta a német közönség.”

A Musikladen műsorában egyértelműen playbackelés zajlott. Viszont Don Kirshner rockshowjában Andrea és teljes zenekara tényleg élőben adta elő a More, More, More-t, bizonyítva, hogy az énekesnő nem csupán tátogásra képes, azaz, akárcsak a pornóiban, a hangstúdióban sem „dublőr” dolgozott helyette: www.youtube.com/watch?v=ECU16YrCq-g

És ha már további éneklő pornósztárok is terítékre kerültek, ajánlom magamat (jobban mondva két írásomat):

retrokult.blog.hu/2023/11/09/marilyn_chambers_a_szexbomba_aki_tudja_mi_a_meno

retrokult.blog.hu/2024/06/03/szexbomba_a_slagerlista_elen

Mesterséges Geci 2024.07.05. 08:37:54

Hát a Rocklexikonnal kapcsolatos kommented, meg a cenzúrázott blogod sokat elmond. Rólad.

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2024.07.05. 08:43:15

@Mesterséges Geci:

Hál' Istennek, hogy valaki végre észrevette, hogy ez a blog rólam szól, az én érdeklődésemet és az én véleményemet tükrözi, és nem azt várja tőlem, hogy megírjam helyette az ő véleményét. :)

P. S.: A kommentek a kommentelőkről mondanak el sokat. Épp ezért csak akkor nem engedem ki őket, amikor kifejezetten sértik a rólam szóló blog alapelveit.

Terézágyú 2024.07.05. 09:50:57

Mondjuk a Rocklexikont télleg nem illik bántani, a megjelenésekor hol volt még annyi tudás/információ egy kattintásnyira mint manapság...?

A poénok minősegge meg... na ja, a könyv lényegi része Tardos humora - s aki nem szereti ezt, annak tényleg nem érdemes kézbevennie, ez már csak így van :)

(Ha nem szereted az ángol humort, akkor ne nézd meg a Monty Pythont, vagy éppen a Hard day's nightot se :)

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2024.07.05. 10:10:02

@Terézágyú:

A tiszteletet mindenkinek meg kell adni (általában ennek hiánya a legfőbb oka annak, ha egy-egy komment nem kerül ki), de szerintem le kéne szokni arról a szemléletről, hogy a könyvkiadásban és a filmvilágban vannak „szent tehenek”, akikről és amikről nem illik, sőt egyenesen tilos negatív véleményt mondani.

Gimnazista koromban olvastam először a Rocklexikont, az első megjelenés idején. Akkor még tetszett is, főleg mert már akkor is discofan voltam, de a hazai könnyűzenei sajtóban, ha írt is a diszkósztárokról, folyton csak negatívumokat olvashattam róluk.

Épp a nosztalgia miatt pár éve újra megvettem a könyvet egy antikváriumban, és megint elolvastam. Megdöbbentett, hogy immár egy nem túl nagy igényű fércmű benyomását keltette. A humora olyan, amilyen, de az például kifejezetten átgondolatlanság és szerkesztetlenség, hogy a dal- és lemezcímek olykor eredeti nyelven vannak, máskor magyar fordításban, és ez utóbbi gyakran elég pontatlan. Felnőtt fejjel sajnálattal tapasztaltam, hogy a könyv diszkós vonatkozásai is sokszor nem helytállóak, azt is mondhatnám, dezinformációk. Ma már úgy látom, a szerző célja a viccelődés volt, és nem az ismeretterjesztés.

Mindazonáltal se megakadályozni, se megszólni nem akarok senkit, akinek jó véleménye van a műről, és abból vagy abból is tájékozódik. Ezt tiszteletben tartom, és cserébe elvárom, hogy tiszteletben legyen tartva az is, amit én gondolok a könyvről. Kinek a pap, kinek a paplan. :)

P. S.: Monty Python. A Brian életét nagyon szeretem, a Gyalog-galoppot nagyon nem. Ez (is) van... :)

Terézágyú 2024.07.08. 13:49:35

"A humora olyan, amilyen, de az például kifejezetten átgondolatlanság és szerkesztetlenség, hogy a dal- és lemezcímek olykor eredeti nyelven vannak, máskor magyar fordításban"
Na ja.

"és ez utóbbi gyakran elég pontatlan."

Hát igen, ez sosem egyszerű. Még a tapasztaltabbak és jobb angolosok is belefutnak hibába sokszor. Főleg ha az eredeti cím egy többjelentésű szóvicc."

"Ma már úgy látom, a szerző célja a viccelődés volt, és nem az ismeretterjesztés."
Valószínűleg mindkettő :)

Ha akarsz írj erről egy cikket.

"Ezt tiszteletben tartom, és cserébe elvárom, hogy tiszteletben legyen tartva az is, amit én gondolok a könyvről."
Persze, de hát szúrtál egyet beléje... valakinek ez meg nem tetszett, és ő is írt egy sort :)

Field64 · https://moviecops.blog.hu/ 2024.07.08. 14:04:56

@Terézágyú:

És hidd el nekem, hogy az Andrea True-szócikknek még a jobbik részét idéztem. :)

Engem kifejezetten bosszantott, sőt bosszant még most is, hogy valaki kap egy hasábot egy lexikonban, és az összes érdemi infó róla az, hogy pornózott és van egy More, More, More című dala. Se azt nem tudod meg, mikori a dal, se azt, hogy mikor született az énekesnő, vagy legalább azt, hogy milyen nemzetiségű. Arról se értesülsz, hogy milyen egyéb zenei produktumai vannak. Pedig amikor ez a lexikon megjelent, Andrea énekesnői karrierje lényegében már le is zárult.

Elolvashatod viszont, hogy Tardos hogyan képzelt el egy randit Andrea és egy pornós partnere között (ezt inkább nem idéztem, annyira erőltetett humor), és mit szólhatott Andrea apja a pályamódosításhoz. Ez számomra tipikus középiskolai humor, rövid szavatossággal, és nem ismeretterjesztés. És nálam súlyosbító körülmény, hogy ez a „csevegő lexikon” akkor jelent meg, amikor a műfajnak még nem volt komoly szakirodalma, pedig már akkor is kellett volna.

P. S.: „Persze, de hát szúrtál egyet beléje... valakinek ez meg nem tetszett, és ő is írt egy sort :)”

És mit mondjak erre én? Hogy én viszont írtam egy hasznos infókat is tartalmazó cikket az énekesnőről, ami szót sem érdemel a jelek szerint, viszont az több kommentet is megér, hogy mit írtam magánvéleményként Tardos könyvéről? :)
süti beállítások módosítása