Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

KÖNNYŰZENEI PANORÁMA – PATRICK HERNANDEZ: AZ ELEVENNEK SZÜLETETT DISZKÓSZTÁR

2024. július 25. 06:00 - Field64

Amikor Madonna először került a világhír közelébe

Patrick Hernandez (Párizs, Le Blanc-Mesnil, 1949. április 6.) francia énekes a diszkózene népszerűségének csúcsán vált ismertté, de nem sikerült tartósan megmaradnia a műfaj élvonalában. 1979-ben megjelent Born to be Alive (Elevennek születtem) című felvétele kiugró sikert aratott, és ma már a diszkózene egyik legismertebb klasszikusának számít. Imázsának eleinte elengedhetetlen kelléke volt a sétapálcája, amely a koreográfiában is szerephez jutott. Nős, egy lánya van. Felesége keresztneve: Lætitia, 2006-ban született lányáé: Victoria.

FIGYELEM! Az alábbi szöveg egyes illusztrációi explicit női meztelenséget ábrázolnak, ezért csak az ilyesmire nem érzékeny 18 éven felüliek kattintsanak a „TOVÁBB” linkre! 

patrick01.jpg

KARRIERTÖRTÉNET
A kezdetek

Patrick Hernandez Párizs egyik északkeleti külvárosában született. (Egyes források szerint születésének helyszíne Guadeloupe szigete, ám az énekes hivatalos honlapján a párizsi Le Blanc-Mesnil szerepel.) Édesapja, François Hernandez spanyol, édesanyja, Georgette Henriette Bisoffi félig német, félig olasz származású. Tizenéves korában, az 1960-as években kezdett érdeklődni a könnyűzene iránt. Mint oly sok kortársa, ő is rajongott a korszak legnagyobb sztárjáért, a Beatles együttesért. Gitárt vett magának, sőt Londonba is elutazott, hogy belevesse magát a brit főváros pezsgő zenei életébe. Az 1970-es években már Dél-Franciaország táncos szórakozóhelyeit és zenés színpadjait járta különböző alkalmi társulások tagjaként. Ekkoriban ismerkedett meg Hervé Tholance gitáros énekessel. A továbbiakban vele együtt lépett fel többek között Francis Cabrel, Laurent Voulzy és a Gold együttes koncertjein. 1978-ban találkozott Jean Vanloo producerrel, aki szerződést ajánlott a tehetséges fiatalembernek. Akkoriban élte fénykorát a diszkózene, így kézenfekvő volt, hogy Patrick ezzel a stílussal próbáljon betörni a poppiacra. Vanloo a belgiumi Waterlooba küldte felfedezettjét, hogy új dalokat írjon, amelyeket az ottani stúdióban rögzítenek.

patrick02.jpg

A sétapálcás diszkósztár

Közel egy év munka után megszülettek a friss szerzemények, amelyek közül a Born to be Alive kiugró sikert ért el. Elsőként Olaszországban lett aranylemez, majd heteken át vezette a francia és az angol slágerlistát. A sikerre felfigyeltek az Egyesült Államokban is, ahol a dal remix formájában jelent meg. Az amerikai diszkókban az egyik legtöbbet játszott sláger akkoriban a Born to be Alive volt, amely még a tekintélyes Billboard Hot 100-as listáján is a 16. helyig jutott. Ez azért figyelemre méltó eredmény, mert a tengerentúlon soha nem volt különösebben népszerű az eurodisco. (A Magyar Televízió 1979 szilveszterén mutatta be a Disco Disco Disco című nyugatnémet tévéshow paródiáját, amelyben Patrick Hernandezt Lukács Sándor személyesítette meg.) Természetesen a sikernek köszönhetően Hernandezt koncertezni hívták, Vanloo pedig barátjával, Jean-Claude Pellerinnel együtt nagyszabású turnét szervezett az énekes számára. E turné táncosai között volt egy bizonyos Louise Ciccione, aki később Madonna néven vált a könnyűzene egyik állócsillagává. Más források szerint Madonna csupán jelentkezett egy válogatásra, ahol táncosokat kerestek Hernandez mellé, de őt végül nem választották ki. Ennek azonban ellentmondanak a kettőjüket ábrázoló korabeli fotók, amelyek nyilván nem készültek volna el, ha Hernandez nem figyel fel a fiatal tehetségre.

patrick03.jpg

Patrick Hernandez és Madonna, akkor még Louise Ciccone

Maga Patrick Hernandez 2019-ben öntött tiszta vizet a pohárba Madonnát illetően a Paris Match című lapban: „1979 júliusában a Born to be Alive sikere globális volt. New Yorkban tartózkodtam a produkciós csapattal a meghallgatásokon. Táncosokat és énekeseket kerestünk egy amerikai turné koncertjeire. Egy fiatal lányra került a sor... Louise Ciccone volt a neve, még nem Madonna, tizenkilenc éves. Le voltam nyűgözve az eredeti és erős személyiséget tükröző előadásától. A többi jelentkezőhöz hasonlóan őt is megkértük, hogy énekeljen. Nem akart, ám mi ragaszkodtunk hozzá. A táncról és a moziról álmodott, nem arról, hogy énekesnő legyen. Végül a Jingle Bellst énekelte, és előadását koreográfiával színesítette, ami még inkább elbűvölt minket. Látván, hogy egy különösen eredeti tehetség került elénk, úgy döntöttünk, hogy többet ajánlunk neki egy táncos szerepnél. Azonnal meghívtuk vacsorára a Pierre-be, a Central Parkra néző palotába. Aznap este megkértük, hogy jöjjön vissza velünk Párizsba, hogy elkezdhesse a lemez felvételét. Akkoriban a produkció csak az én slágerem volt, de szerettem volna kiterjeszteni más művészekre is. A Detroitból kevés pénzzel érkezett Madonna azonnal elfogadta az ajánlatunkat. Végül soha nem táncolt nekem, de egy fedél alá költöztem vele és a producerrel, a párizsi rue de Courcelles 32. szám alá. Amíg a slágeremet népszerűsítettem világszerte, ő mindennap táncleckéket vett a Les Halles kerületben. Gyakran jártunk együtt párizsi estélyekre. Miután barátokká váltunk, rám bízta művészi álmait. Meggyőződésem volt, hogy a hangja fel tudja juttatni a csúcsra. Madonna elkísért néhány útra… tapasztalatokat gyűjtött. Egy évvel később írt néhány dalt, és úgy tűnt, egyre jobban érzi magát Párizsban. Az év végi ünnepek beköszöntével oda-vissza repülőjegyet kért a produkciótól a hazatéréshez. Soha nem jött vissza. Három évvel később a barátom elénekelte a Holidayt, és világsikert aratott!”

patrick04_1.jpg

Elevennek született

Ugyanaz másképp

Érdemes megemlíteni, hogy bizonyos források egész másként ecsetelik Hernandez karrierjét. Szerintük az énekes 1970-ben kapta első lemezszerződését Claude François producertől. François egy új együttes, a Paris Palace Hotel frontemberi szerepét szánta Hernandeznek, sőt az új formáció hozzá is látott egy album elkészítéséhez. A Born to be Alive állítólag már ekkor megszületett egy másik dallal együtt, ám a tervezett nagylemezből végül nem lett semmi. 1976-ban a Paris Palace Hotel feloszlott, és úgy tűnt, Hernandez énekesi karrierje úgy ér véget, hogy igazából el sem kezdődött. (A csatolt klipen kétségtelen, hogy Hernandezt látjuk a Paris Palace Hotel énekeseként.) Ekkor lépett színre Jean Vanloo, aki a Making Love című dal felvételére hívta be Patrickot a stúdióba. A szünetben Hernandez lejátszotta a Born to be Alive-ot, és Vanloo megérezte, hogy a dalból nagy sláger lehetne. Természetesen a diszkódivatnak megfelelően gyorsítani kellett az eredeti tempón. Miután elkészült a végleges változat, Vanloo és Hernandez kilincselni kezdtek a lemez kiadásáért, ám egyetlen francia lemezcég sem vállalta az ismeretlen ifjú debütáló felvételének megjelentetését. Ekkor vették igénybe egy olasz rádióállomás segítségét, és miután a dal felkapottá vált, végül a CBS France hajlandó volt kiadni a kislemezt. (Ugyanakkor a neten elérhető példányok borítóján kiadóként az Aquarius Records szerepel!) Ezeknek a kezdeti nehézségnek köszönhető, hogy a Born to be Alive előbb lett aranylemez Olaszországban, mint Franciaországban. 

patrick05.jpg

A sétapálca előnye, hogy szükség esetén hátvakarásra is használható

A folytatás

A Born to be Alive nagy sikerét nem követték újabbak. Európában a Hervé Tholance társaságában előadott Back to Boogie egy ideig szerepelt ugyan a slágerlistákon, de nem lett annyira népszerű, mint az elődje. A Disco Queen és a Show Me the Way You Kiss című dalok sem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, bár az is igaz, hogy a szokásosnál kevesebb reklámot kaptak. Jól fogyott viszont a nagy sláger címét viselő debütáló album, amelyért 1980 februárjában Hernandez speciális díjat kapott a Billboardtól. A további amerikai sikereket azonban a diszkózene népszerűségének óriási visszaesése teljesen meghiúsította. A műfaj hanyatlása Európában nem volt annyira látványos, mindazonáltal Hernandez pályafutását döntően befolyásolta. Újabb kislemezei már Franciaországban sem váltak igazán népszerűvé (említést érdemel az 1982-es Non Stop), és az 1980-as évek második felétől kezdve már csak a Born to be Alive időnként megjelenő remixei révén lehet olykor hallani az előadóról. A nagy slágert 1983-ban a Disco Connection dolgozta fel, néhány évvel később pedig Belen Thomas énekelte lemezre Hernandez társaságában. A Born to be Alive az elmúlt évtizedek alatt több mint 23 millió példányban talált gazdára, és ezzel többszörös arany- és platinalemez lett. Az új évezredben Hernandez még mindig vállal fellépéseket, amelyek közül a 2008-ban kezdődött Disco Show turné keltette a legnagyobb feltűnést. Az énekes évek óta a dél-franciaországi L’Isle-sur-la-Sorgue-ban él. 2012-ben saját magát alakította a Stars 80 című filmben, és részt vett az azonos elnevezésű turnén is. 2014-ben Changer le monde avec l'amour címmel duettet énekelt a belga Alec Mansionnel, a Léopold Nord & Vous együttes tagjával. 2016-ban Alive! címmel önéletrajzi könyvet adott ki, amelyben beszámolt egyetlen világslágere elképesztő, több évtizeden át tartó sikeréről is: a felvétel még 2012-ben is napi (!) 1000–1500 euró jogdíjat hozott neki mint szerzőnek és előadónak. 

patrick06.jpg

Nem, nem Joshi Bharat, hanem a megöregedett, de még mindig eleven Patrick Hernandez

DISZKOGRÁFIA
Kislemezek, maxik
* 1978: I Give You a Rendez-Vous / Back in Time
* 1979: Born to be Alive / I Give You a Rendez-Vous
* 1979: Nacido para vivir / I Give You a Rendez-Vous
* 1979: Born to be Alive (3.05) / Born to be Alive (3.40)
* 1979: Born to be Alive / Too Many People
* 1979: Back to Boogie / You Turn Me On (közreműködik: Hervé Tholance)
* 1979: You Turn Me On (közreműködik: Hervé Tholance) / It Comes So Easy
* 1979: Disco Queen / Show Me the Way You Kiss
* 1980: Can’t Keep It Up / Crazy Day’s
* 1981: Goodbye / Someone’s Stepping on My Mushrooms
* 1982: Non Stop / L. A. Shake Down
* 1982: Y'a toujours des sam'dis soir... et des lundis matin / Daisy Dance
* 1983: Tallulah / Slow Down
* 1986: Born to be Alive (The 1987 Remix) / In and Out (Remix Machine featuring Patrick Hernandez)
* 1986: Born to be Alive / Back to Boogie
* 1986: Born to be Alive (The 1987 Remix) / Mystery Nights
* 1988: Born to be Alive (12" Re-Mix Version '88) / Born to be Alive (Single Re-Mix Version '88) / Born to be Alive (Original Single-Version '79)
* 1991: Born to be Alive (Version Le B.P.M „fou”) / Born to be Alive (Version Rapée) / Born to be Alive (Radio Version) / Born to be Alive (Version „Concept Europén” 1978) / Born to be Alive (Version „Concept Américain” 1979)
* 1995: Born to be Alive / Disco Queen

Albumok, válogatások
* 1979: Born to be Alive
* 1980: Crazy Day’s Mystery Night’s
* 1995: The Best of Patrick Hernandez: Born to be Alive

RÁADÁSGALÉRIA: MADONNA, A SZEXISTENNŐ

encore01_17.jpg

Egy korai aktfotó Madonnáról

encore02_16.jpg

Madonna sose volt szégyenlős, ha fel kellett tárni a meztelen valóságot

encore03_17.jpg

Fogalmam sincs, miért, de a korai aktfotók közül ez jelent meg a leggyakrabban a médiában

encore04_16.jpg

Madonna és Willem Dafoe minden idők egyik legrosszabb erekciós thrillerjében, A tanú testében (1993)

encore05_10.jpg

„Hey, Johnny, jöjjön énvelem, szőjön álmokat, nem nagy áldozat!”

encore06_8.jpg

Ki tudja, Madonna itt talán épp Chanel No. 5 parfümöt visel, mint egyik példaképe, Marilyn Monroe, aki állítása szerint az ágyban csak azt viselte a testén 

MINDHALÁLIG ZENE

Tatjana: Aktmodell, popsztár, színésznő (18+)

Danuta: Lengyel kebelcsoda a filmvásznon és a popvilágban (18+)

Boney M.: Az eurodisco klasszikusa

Billy Idol: A szex, a drogok és a zene bűvöletében (18+)

Arabesque: Az eurodisco szexi istennői

Dschinghis Khan: Magyarok a világhírnév kapujában

Plastic Bertrand: A kocogó tátikasztár

Donna Summer: Orgazmus diszkóritmusban

Baccara: Yes, Sir, hordunk bugyit (18+)

Gloria Piedimonte: Erotika, diszkó, pornográfia (18+)

Gazebo: A popsztár, aki negyven éve szereti Chopint

Goombay Dance Band: Jamaica, Eldorado, Marrakesh és az eurodisco

Laid Back: Haverok, buli, Sunshine Reggae

Bibi Andersen: Amikor én még kissrác voltam… (18+)

Dee D. Jackson: Az űrdiszkók királynője

Babe: A részeg tengerész indián szokásai

Amii Stewart: A diszkópódiumoktól a Vatikánig

Paper Lace és Cherry Laine: Chicagói éjszakák

Samantha Fox: Brit kebelcsoda és popsztár (18+)

Szécsi Pál: Salgovácné túrós buktát sütöget

Telex: Az elektronikus zene zászlóvívői

Phoebe Cates: Szépség a Sivatagi paradicsomból (18+)

Andrea True: Diszkókirálynő és pornócsillag (18+)

TEAKBOIS ÉS A ZENE (18+)

Szexbomba a slágerlista élén (18+)

Amikor Tina Turner „belőtte” Tommyt (18+)

Őrülten szexi éjszakák Amanda Learrel (18+)

William Shatner: Star Trek és rock (18+)

A Bee Gees és a kéjsóvár öngyilkosok (18+)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://moviecops.blog.hu/api/trackback/id/tr6918453085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2024.07.25. 12:06:49

"Nem, nem Joshi Bharat, hanem a megöregedett, de még mindig eleven Patrick Hernandez"

Éngemet inkább Tom Jonesra emlékeztet.
süti beállítások módosítása